Puig Rodó i Xenacs

3 hours one minute
September 21, 2014
July 2014

near Pocafarina, Catalunya (España)

Caminada circular fins al mirador de Puig Rodó des del veinat de Pocafarina (Les Preses). La pujada passant pel volcà del Racó i la baixada pel Camí de les Barrincoles fins la Plaça Major de Les Preses per tornar pujar al volcà del Racó i arribar al punt d’inici. Molt ben senyalitzada amb marques grogues d’Itinnerànnia.
Variada, amb un primer tram de fagedes fins arrivar al volcà Racó (1 Km), on es pot veure el seu cràter en el que hi ha prats de pastura pel bestiar, fem 1 Km més de pujada considerable, ara en mig d’alzines, passant pel costat del cingle de les Aulines fins arribar al mirador del mateix nom, veurem en aquest punt una magnífica vista de la zona volcànica de la Garrotxa amb la ciutat d’Olot al fons, ens trobem al costat d’una pineda. En 800 m més ja ens situem al mirador del Puig Rodó, les vistes són similars a les del mirador de les Aulines, però des de més alçada i completament circulars: el Puigsacalm, la Serra del Corb, el Pirineu, els cims de l’Alta Garrotxa…, durant el camí haurem pogut veure la plaça Carbonera que forma part de l’Àrea Recreativa de Xenacs. Tornem pel bosc interactiu, on trobem etiquetats diversos exemplars d’arbres. Quan tornem a arribar al bar de Xenacs (1,1 Km), prenem el camí obag de les Barrincoles que en forta baixada (2 Km) ens porta a la plaça Major de Les Preses. Travessem el poble per la part posterior (camp de futbol i piscina municipal) fins agafar el camí indicat d’Olot pel Volcà Racó que es troba a 1,7 Km. Per la tornada al lloc d’inici fem una variant per la masia del Ferrers que ens obliga a fer un tros de la Carretera del Corb, fins trobar el punt d’inici (1,6 Km)