Puig - Reig - Les Periques - Col. Guixaró - Col. Prat 31.12.2023

Photo ofPuig - Reig - Les Periques - Col. Guixaró - Col. Prat 31.12.2023 Photo ofPuig - Reig - Les Periques - Col. Guixaró - Col. Prat 31.12.2023 Photo ofPuig - Reig - Les Periques - Col. Guixaró - Col. Prat 31.12.2023

January 16, 2024
December 2023

near Puig-reig, Catalunya (España)

Avui, últim dia de l’any, fem una ruta a tocar de casa per alguns camins coneguts de l’època de les restriccions del COVID i d’altres de nova trepitjada.

Iniciem l’excursió davant del camp de futbol de Puig-reig on sempre hi ha fàcil aparcament, sempre i quan no sigui dia de partit. Per darrera surt un corriol que ens porta fins al pont de les Periques, per on creuem el riu Llobregat direcció a la modesta Ermita i la voluminosa casa amb el mateix nom. Aquesta última, es lloga per realitzar esdeveniments festius a qui ho necessiti.

Continuem paral·lels a l’autovia E9 /C15 fins a trobar el pont. El creuem per sota i passem per davant de l’antic forn Íber. Una mica més endavant enfilem amunt seguint part de la serra per senders fins enllaçar amb el camí que porta a la masia de Cal Colom.

Travessem la carretera BV-4406 i seguim la pista forestal que ens porta a una cruïlla que és un esplèndid mirador de la Colònia Viladomiu que està a tocar. Val la pena parar un moment i gaudir d’una d’aquestes antigues fàbriques tèxtils del passat convertida actualment en museu arquitectònic. A l’esmentat trencall agafem l’opció de l’esquerra de tornada cap a Puig-Reig. Molt aviat trobem un indicador vertical que ens fa desviar a la dreta, direcció a la Colònia Guixaró on, per accedir-hi, hem de creuar la palanca -pont de pas. Molt interessant la cura de l’entorn d’aquesta zona dels horts i el temps empleat en conservar-ho.

Havent visitat la Colònia enllacem uns metres amb la carretera asfaltada C-16z fins a trobar un pal que ens indica el camí de tornada paral·lel al riu Llobregat i la Còlonia Prat. Continuem el sender que ens porta al polígon industrial i al camp de futbol de Puig reig.