Puig Peric i Petit Peric per l’Estany de la Balmeta

Photo ofPuig Peric i Petit Peric per l’Estany de la Balmeta Photo ofPuig Peric i Petit Peric per l’Estany de la Balmeta Photo ofPuig Peric i Petit Peric per l’Estany de la Balmeta

July 9, 2023
July 2023

near Les Angles, Occitanie (France)

Puig Peric i Petit Peric per l’Estany de la Balmeta, des de Les Angles.
El Puig Peric està inclòs a la llista de 100 Cims FEEC.

Preciosa sortida en la que assolirem els cims del Puig Peric i del Petit Peric. Començarem la ruta, des del final d'un camí de terra (Pista de la Font Grossa) que surt des de l'Estació d'esquí de Les Angles.
Seguim el camí que surt de l'aparcament, pujant pel sender, molt ben marcat amb senyals grogues, direcció al bonic Estany de la Balmeta. Seguim pujant, suaument, fins arribar a la cabana-refugi de la Balmeta, zona planera, amb rierols i bestiar, i de front, els dos Perics.
Encarem cap al Coll dels Perics, per un sender fàcil de seguir. Passem per l'Estany de Llosa i la Coma de la LLosa, aquí el camí ja puja més intensament fins arribar al Coll. Nosaltres pujem primer al Puig Peric, cap a l'esquerra, per una forta pujada, no complicada, però si intensa (en algun punt, cal ajuda de les mans).
Des de dalt, podem gaudir d'unes vistes privilegiades, divisant multitud de cims i estanys a totes bandes.
Desfem el camí fins al Coll, on seguirem crestejant per una suau pujada, fins al Petit Peric. Hi arribarem amb poca estona i sense dificultat. Aquí també podrem contemplar una espectacular panoràmica.
Baixem del cim per un un sender amb fort pendent, però ben senyalitzat, tot i que a la part baixa, es perd una mica.
Passarem per un parell de bonics estanys mentre seguim baixant, ja molt més suau, fins arribar de nou a la Cabana de la Balmeta i tot seguit, tornarem pel mateix camí de pujada.