Photo ofPUIG GROS (325m), PUIG DE LES COLS (417m), ROCA VERDERA, Puig Romaguer, Cova de l'Ombra, Es Terme Gros. Sant Feliu de Guíxols Photo ofPUIG GROS (325m), PUIG DE LES COLS (417m), ROCA VERDERA, Puig Romaguer, Cova de l'Ombra, Es Terme Gros. Sant Feliu de Guíxols Photo ofPUIG GROS (325m), PUIG DE LES COLS (417m), ROCA VERDERA, Puig Romaguer, Cova de l'Ombra, Es Terme Gros. Sant Feliu de Guíxols

1932
January 7, 2020
January 2020

near Casa Nova, Catalunya (España)

Viewed 2034 times, downloaded 100 times

PUIG GROS (325m), PUIG DE LES COLS (417m), ROCA VERDERA, PUIG ROMAGUER o PUIG BADAT, Cova de l'Ombra, Menhir "Es Terme Gros", Menhir El Pla de les Sorres (tombat), Pla de l'Ou, Roca de l'Àliga (Sant Feliu de Guíxols - Massís d'Ardenya).

Cim del PUIG GROS, on hi ha unes antenes de telecomunicacions, un vèrtex geodèsic i vistes a la platja de Sant Feliu de Guíxols. És un dels 100 CIMS del Projecte de la FEEC.

Ruta en sentit antihorari, amb aprox. un 80% de corriols. Espai Natural Protegit Massís de les Cadiretes, Ardenya.

====
INICI: pista de sorra, al final de la Urbanització.

Cruïlla "Els Tres Camins" (pal indicador): Dreta. GR-92 senyals blaus direcció al Coll de l'Escorpí. Creu d'en Barraquer - Tossa Mar.

Corriol pedregós de sauló, entre suros i pins.

FONT DE LA GUILLA (seca) rètol.

Bifurcació: continuar pel GR en pujada pedregosa. Fins ara suau deixar senyals blaus.

Trencall Rètol "Montclar": retrobem els senyals blaus. Ull, primer seguir corriol abans rètol fins Mirador en una anada -tornada.

Mirador (cresta senyals blaus) paga la pena. Vistes mar, Agulles Rodones, Puig de les Cols...

Trencall esquerre. Rètol "Roca Verdera" a tres minuts d'abandonar el GR. Senyals blaus. El sender s'enfila fort entre blocs, fent servir les mans per pujar en algun punt.

ROCA VERDERA: Gran monòlit de granit, espectacular.

PUIG DE LES COLS o Puig de Cols (416,8 metres) és un lloc ideal per seure i gaudir de magnífiques vistes. "Aquesta muntanya de situada entre els municipis de Santa Cristina d'Aro i Sant Feliu de Guíxols, a la comarca del Baix Empordà. Al cim podem trobar-hi un vèrtex geodèsic" (*)

COLL DE L'ESCORPÍ. Seguir rètol "Es Terme Gros" (pal indicador). Senyals blaus i senyals verds (dues ratlles verdes paral.leles).

Menhir ES TERME GROS: fem un anar -tornar del GR (monòlit amb inscultura).

COLL DE LA CREU D'EN BARRAQUER. Cruïlla de camins: pal indicador GR/ PR-101. Continuem per pista forestal de sauló.

Placa commemorativa In Memoriam i moltes ofrenes, com petxines i detalls del Barça.

COVA DE L'OMBRA (fem un anar - tornar des de la pista).

CAN RIFÀ. Retorn al Camí de Sant Benet (U). Tram asfaltat.

Bassa bombers i esplanada.

MASIA DE SANT BENET DEL BOSC (ruïnes)

Trencall dreta: corriol deixar asfalt.

MENHIR CAMÍ DE LES SORRES (tombat).

Pal indicador al Coll de Romaguer fer circular Sant Feliu de Guíxols: cruïlla (pal indicador).

PUIG ROMAGUER o BADAT.

COLLET DE LA MARE DE DÉU. Sender Local: cruïlla amb pal indicador. Puja-baixa.

PUIG GROS: hi ha unes grans antenes. Bones vistes al mar.Vertex geodèsic

Cassoletes

EL PLA DE L'OU. Hi ha un rètol.explicatiu que aquesta zona va ser arranjada per Alberg Gironès.

ROCA DE L'ÀLIGA, ben curiosa.

Enllaç a l'Empedrat Romà.

Retornem al Collet de la Mare de Déu.

Corriol trialera estreta i humida, pel torrent. Més endavant enllaça amb el corriol de senyals blaus. Cruilla. Continuar avall. Està bastant trinxat per les motos.

Mirador de les Comes/ Sender del Mirador de les Comes.

Creuar Torrent de les Sorres, amb aigua.

Pista forestal ampla que seguim en pujada fins enllaçar amb la pista de l'inici.

Amunt i muntanya!

====
He seguit una part del Wikiloc de MrTerri: Sant Feliu de Guíxols-Puig Gros 100 Cims-Puig de les Cols-Menhirs i Coves, ampliant la pujada al Puig Badat.

M'ha quedat pendent visitar les coves a prop de la Roca de l'Àliga: la cova que hi ha a sota i la Cova D'En Cirera, a prop de la Roca d'en Cirera.

Trobem moltes formacions rocosas molt originals. Una d'elles té fins i tot una corda per ajudar a pujar-hi.

Pla de Ses Mòdegues pel Camí Romà, encara que no és segur que sigui Romà o Medieval. Magnifics paratges amb constants vistes al mar. Fins passar la masia de can Rifà, on seguirem i la pista ens portarà a un balcó del mar amb el curiós nom de Dona Espenyada. Unes vistes increïbles de la costa de Sant Feliu i Santa Cristina.

(*) Viquipèdia

Inici pista de sorra

Photo ofCruïlla 'Els Tres Camins' (pal indicador): dreta Photo ofCruïlla 'Els Tres Camins' (pal indicador): dreta Photo ofCruïlla 'Els Tres Camins' (pal indicador): dreta

Cruïlla 'Els Tres Camins' (pal indicador): dreta

Dreta GR-92 senyals blaus direcció Coll de l'Escorpi.creu d'en barraquer, Tossa de Mar

FONT DE LA GUILLA (seca)

Photo ofTrencall amunt. Deixar senyals blaus Photo ofTrencall amunt. Deixar senyals blaus Photo ofTrencall amunt. Deixar senyals blaus

Trencall amunt. Deixar senyals blaus

Rètol Montclar (senyals blaus)

Fem una anada- tornada fins el mirador.

Mirador: cresta (senyals blaus )

Photo ofTrencall esquerre: rètol Roca Verdera Photo ofTrencall esquerre: rètol Roca Verdera Photo ofTrencall esquerre: rètol Roca Verdera

Trencall esquerre: rètol Roca Verdera

Abandonem GR. Senyals blaus

ROCA VERDERA

Gran monòlit de granit

PUIG DE LES COLS (417m)

Vistes

Coll de l'Escorpí

Seguir rètol "Es Terme Gros". Pal indicador,. Senyals de pintura de color blau i senyals verdes (dues ratlles verdes paral.leles).

Menhir ES TERME GROS

anar -tornar del GR (monolit inscultura)

COLL DE LA CREU D'EN BARRAQUER

Cruïlla de camins (pal indicador) GR/ PR-101. Continuar per pista forestal de sauló

Placa In memoriam

COVA DE L'OMBRA

Can RIFÀ

Photo ofBassa bombers i masia de Sant Benet del Bosc /esplanada Photo ofBassa bombers i masia de Sant Benet del Bosc /esplanada Photo ofBassa bombers i masia de Sant Benet del Bosc /esplanada

Bassa bombers i masia de Sant Benet del Bosc /esplanada

MASIA SANT BENET DEL BOSC (ruïnes)

Menhir Camí de les Sorres (tombat)

Pal indicador a Coll de Romaguer

PUIG ROMAGUER o PUIG BADAT

cruïlla, pal indicador

PUIG GROS (antenes)

PUIG GROS: 325m (vèrtex geodèsic)

Cassoletes

El Pla de l'Ou

Roca de l'Àguila

bastant trinxat per les motos. Mirador de les comes Sender Mirador de les Comes.

Photo ofCreuar Torrent de les Sorres, amb aigua Photo ofCreuar Torrent de les Sorres, amb aigua Photo ofCreuar Torrent de les Sorres, amb aigua

Creuar Torrent de les Sorres, amb aigua

enllaç pista forestal ampla en pujada

• Photo of Silvia Covaleda Paneque
    Silvia Covaleda Paneque Jan 3, 2021

Hola Sandra, ahir vaig fer aquesta ruta amb la meva parella i ens va agradar molt. Els camins tots molt bé, amb bones condicions. Sí que hi ha molta pedra però és de bon fer. Jo també la considero com a ruta moderada
    Gràcies per compartir ... seguim!!!

• Photo of Sandra ole
    Sandra ole Feb 27, 2021

Hola Sílvia! Gràcies per la valoració i comentaris. És uns ruta molt bonica, plena d'al.licients diversos, me n'alegro ho gaudíssiu. Salut!

• Photo of carme 65
    carme 65 Nov 28, 2021

Ruta fantàstica, entorn preciós!!

• Photo of Sandra ole
    Sandra ole Nov 29, 2021

Hola Carme! Gràcies per la valoració! Celebro que hagis disfrutat d'aquesta bonica passejada per l'Ardenya.