Puig Estela des el Coll de Canes

59 minutes
August 29, 2021
August 2021

near Vallfogona, Catalunya (España)

Anem amb cotxe de de Ripoll per la N-260b direcció Olot per la carreta de Vallfogona, un cop passada aquesta localitat, seguim direcció Olot, fins al Coll de Canes on aparquem el cotxe.

Travessant la carretera, enfilem la pista que puja suaument per camps de pastura per entrar més tard al bosc d'avellaners.

Trobem, després d'alguna clariana i més avellaners, el trencant del PR C-59 senyalitzat amb marques grogues i blanques i l'agafem, el camí s'enfila fortament però és molt bonic, camina entre roures, faigs i avellanars.
Aviat fem cim al Puig Estela (1.359m).

El Puig Estela, presidit per un vèrtex geodèsic, té vistes molt boniques sobre la Serra de Milany.

Sortim del cim per la carena resseguint un corriol estret i una mica pedregós fins a anar a trobar la fageda.

Baixem per un tram de fageda. Una mica més avall canviem el faig pels avellaners i arribem al Collet de la Ramala, on farem un gir de 180 graus a l'esquerra, i continuem baixant fins a trobar la pista per on pujàvem a l'inici de la caminada, aviat tornem a ser al cotxe.

• Photo of ejorda
    ejorda Jan 3, 2023

Caminada sense dificultats amb bona senyalització i fagedes molt boniques