Photo ofPuig Estela (100cimsFEEC) 2013 mts i Taga (100cimsFEEC) 2040 mts desde Sant Martí d`Ogassa Photo ofPuig Estela (100cimsFEEC) 2013 mts i Taga (100cimsFEEC) 2040 mts desde Sant Martí d`Ogassa Photo ofPuig Estela (100cimsFEEC) 2013 mts i Taga (100cimsFEEC) 2040 mts desde Sant Martí d`Ogassa

January 21, 2023
January 2023

near Ogassa, Catalunya (España)

Clàssica circular per assolir el Taga i el Puig Estela, ambdós de la llista 100cimsFEEC, desde l`ermita de Sant Martí d`Ogassa.
Aparcats al petit aparcament de Sant Martí d`Ogassa, prenem corriol fressat i de fàcil seguir que , després d`una bona pujada, ens deixa a la Portella d`Ogassa. Comencem a disfrutar d`unes bones vistes després de l`esforç de pujar.
Un cop a la Portella, ens dirigim a la dreta segons hem arribat.
Corriol fàcil de seguir i amb l`objectiu que ja s`albira al fons. Carenem una bona estona, passem pel Puig de la Coma d`Olla i acabem d`arribar al Puig Estela.
A la gran fita del cim, hi ha un curiós pessebre.
Gaudim d`unes grans vistes a 360º i desfem camí fins a la Portella d`Ogassa.
Un cop a la Portella altre cop, agafem el fressat corriol que sense gaires entrebancs ens porta fins al cim del Taga.
Difícil no trobar-hi ningú.
Fantàstiques vistes altre cop.
Des del cim, desfem un tros de camí fins a trobar un corriol a mà dreta que, en constant baixada ens deixa a Coll de Jou.
Molta gent fa el Taga des d`aquí.
Un cop a Coll de Jou, prenem la pista pocs metres fins a arribar al refugi lliure de Sant Jordi. El voregem i seguim corriol fàcil de seguir, que en pla/baixada ens retorna a Sant Martí d`Ogassa on hem començat.
Ruta fàcil tècnicament. Amb desnivell important però de bon fer.
Salut i muntanya!!!

Coll de Jou.

Taga

Església de Sant Martí d'Ogassa.

PictographTree Altitude 5,123 ft

Fageda

Portella d`Ogassa

Puig de Coma d'Olla.

Puig Estela

PictographWilderness hut Altitude 5,239 ft

Refugi forestal de Sant Jordi.