Puig dels Tretzevents (Tres vents) - 100 cims

Photo ofPuig dels Tretzevents (Tres vents) - 100 cims Photo ofPuig dels Tretzevents (Tres vents) - 100 cims Photo ofPuig dels Tretzevents (Tres vents) - 100 cims

July 27, 2019
July 2019

•   4.8 2 Reviews

near la Clapera, Occitanie (France)

Ruta realment espectacular, llarga i dura. Per un costat tenim el desnivell que no és menyspreable, i després que gran part de la ruta passa pel cim de pedregam i una tartera amb uns 120m de desnivell.
Sortim de Coll Regina i seguim durant una estona el GRT83 per llavors desviar-nos cap al refugi de Pla Guillem, fins aquí tot molt bonic i amb pujada, però a partir d'aquí comença la "festa", pugem cap al cim dels Set Homes(2651m), per continuar cap al Pic de Bacivers (2637m) continuem fins al Pic de Roja (2729m) baixem fins a la Portella dels Tres Vents i comença la darrera ascensió que ens porta cap al cim dels Tres Vents o Tretzevents (2731m), després toca baixar per una tartera que et deixa prou destrossat de genolls i peus, descansar una miqueta i encarar el tram final, que torna a ser un trencacames i genolls.
Nosaltres no vàrem tenir gaire sort amb les vistes (hi havia núvols i boira), però el track que varem seguir comenta que en dies clars, les vistes son realment espectaculars.
A més, cal recordar que estem recorrent el Massís del Canigó, per tant, tenim unes vistes sobre el mític cim espectaculars.
Us recomano el cim, ara bé, potser buscar un track que no sigui tant dur, això sí, si el voleu fer, comenceu ben d'hora.

El track original està a la següent direcció a més, amb una gran explicació.

Podeu visitar el meu bloc:

Inici

Portella dels Tres Vents

Portella_dels_Tres_Vents

Puig dels Tres Vents (Tretzevents), 100 cims

Inici baixada tartera Tot això queda per baixar, uns 120 m de desnivell si no he calculat malament

Puig Roja

• DARCKCLIMBER Dec 24, 2019

Hola bon dia. Com està la pista per arribar amb un turime.

• Photo of Nan Pagès
    Nan Pagès Dec 28, 2019

Bones, nosaltres ho varem fer amb un Suv i sense problema, també t'he de dir que al punt on el varem deixar hi havia una furgoneta.

• Photo of carlos1958
    carlos1958 Aug 16, 2020

Ruta bastant feixuda de fer, sobre tot a la baixada. Compte amb el track al seguir la tartera. S'ha de anar transversal. Nosaltres tiravem avall per vall equivocada, però sort que varem rectificar i varem agafar el cami correcta. 9 hores vàrem trigar.

• Photo of esteban.torrano
    esteban.torrano Jul 21, 2023

Fantàstica caminada pel Massís del Canigó, es 'durilla', però ja se sap qui vols peixos s'ha de mollar. Moltes gràcies per compartir.

• Photo of Nan Pagès
    Nan Pagès Jul 22, 2023

Tal com dius, és una ruta fantàstica, espero que tinguessis millors vistes que les que vàrem tenir nosaltres, però malgrat aquest petit problema, la ruta és meravellosa, "durilla" tal com dius, però una vegada l'has fet ...
    Amb ganes de tornar-hi.
    Moltes gràcies pel teu comentari.

Salut i muntanyes,

• Photo of esteban.torrano
    esteban.torrano Jul 22, 2023

No sé com van ser les vostres, pero les nostres fatal, en boira...