PUIG DE SALLAFORT

April 18, 2014
April 2014

near Mas Atxer, Languedoc-Roussillon (France)

Una excursió que si bé és relativament curta de recorregut, presenta un bon desnivell, amb un terreny que en alguns moments no és fàcil. Malgrat això, és de bon seguir gràcies a les marques grogues molt ben pintades des del Coll de Banyuls.
Arranquem des del Mas Pils, caminem per la carretera en direcció al Coll de Banyuls uns 100 m i trenquem a l'esquerra, travessant uns prats per un corriol. Si ens fixem bé a l'entrada dels prats hi ha una senyal groga que ens indica aquesta direcció, seguint el corriol travessem el Rec de Banyuls i enfilem cap el Coll de Banyuls on hi arribem en poca estona. Una visita al refugi i seguim amunt ara ja per la carena que és la frontera amb França fins al cim. Pujant trobem el Puig Estela i el Coll de les Eres i al final una bifurcació del camí en dos i tots dos marcats amb grog. Nosaltres hem triat el de l'esquerra per arribar fins al cim. N'hi ha dos: El nostre, més alt però amb una vista més pobra i el francès, més baix però amb una vista espectacular sobre la plana de Perpinyà, la Torre de la Massana, Argelès, Collioure, Port Vendres i Banyuls, amb la Tour de Madeloc al mig.
La baixada la fem pel mateix recorregut.
NOTA: El track de pujada del nostre GPS des d'aproximadament el Pla de les Eres fins al primer cim de Sallafort, és erroni. Si voleu baixar-lo, us recomanem fer-ho des del recorregut d'en MEKIMEKI que el té complert.