Puig de s’Alcadena

February 15, 2014
January 2014

•   4.7 2 Reviews

near Lloseta, Islas Baleares (España)

El puig d'Alcadena, de s'Alcadena o de Son Cadena, de 815 m d’alçada es troba situat al terme municipal d' Alaró. És una muntanya rodejada d’alts i drets cingles de color rogenc que sembla infranquejable.
En els trams sense camí, el track del GPS és per on hem passat nosaltres, això no pressuposa que hi pugui haver un traçat o recorregut més adequat i còmode.
La major part de la serra de Tramuntana és de propietat privada. Per aquest motiu, les condicions en què es troben els camins i senders de muntanya poden variar al llarg del temps. Especialment poden haver aparegut reixetes i tanques noves que ens barrin el pas.
Més informació i fotografies: Blog Viaranys

• Photo of Pouet685
    Pouet685 Jun 8, 2014

Muy bien el track y el Blog.
    Gracias por la publicación de tus conocimientos de la montaña.

jferrer Jun 9, 2014

Hola Pouet685,
    Me n'alegra que el track i la informació del Blog t'hagi estat útil.
    Moltes gràcies a tu pels teus amables mots.
    Saltacions.

• Photo of TaniaQ
    TaniaQ Jan 21, 2018

Muy buena ruta, no demasiado visitada cosa que se agradece, conserva el encanto sin la masificación de otras cumbres, gracias !!!!

jferrer Jan 21, 2018

Hola TaniaQ
    Gràcies per valorar i donar la teva opinió d'aquesta ruta.

• manuelgea1986 Nov 29, 2018

Hola, el lunes voy a hacer la ruta, quería saber que tal la cueva de alfabia? Merece la pena llevar frontal para explorarla? Gracias y un saludo.

jferrer Nov 30, 2018

Hola manuel1986vs
    La entrada a la cueva hay que buscarla, no es fácil de encontrar, se entra por un agujero en en suelo y vale la pena la visita. Es muy pequña y en su interior hay una vasija de barro (alfàbia) para recoger agua. Sí, es aconsejable llevar frontal.
    Que disfrutreis de la excursión.

• Photo of llorensrm
    llorensrm Nov 10, 2020

Hola,
    Estava interessat en fer aquesta ruta així com moltes altres com molt bé documentes i comparteixes. El que em fa molt respecte és haver de passar per propietats privades. ¿Hi ha alguna manera per distingir els camins públics dels privats? Moltes gràcies

jferrer Nov 11, 2020

Hola llorensrm
    Només hi ha un botador al principi de l'excursió, la resta cap reixeta ni cap impediment de pas. Els dos cops que hem fet aquest itinerari no hem trobat mai a ningú. De totes formes nosaltres si trobem algú, educadament demanem permís per passar. Sempre respectem la propietat privada, si trobem barreres pel bestiar les deixem tancades. No portem mai cans. No deixem brutor. Ara bé, en època de caça, és possible trobar caçadors doncs es passa per una zona de colls de tords.
    La manera per saber els camins públics, és consultar el catàleg de camins de cada municipi. Hi ha municipis que encara no el tenen publicat. Una altre opció és anar directament a consultar a l'ajuntament corresponent.
    Bona caminada.

• Photo of llorensrm
    llorensrm Nov 18, 2020

Hola,
    Gràcies per la resposta.
    Respecte i civisme sempre per endavant. Així i tot a mi sempre resta plaer l'haver de transcorrer per camins privats.

Salutacions

• Antoni LLuc Jan 11, 2022

tres dels carandines de Maria de la Salut el passat 3 de gener ferem aquesta pujada , molt be el track , el block esplicatiu i en ajuda a sebre mes del terreny que trepitjam , gracies per compatirlo.
    Dirte que si ha possat una segona corda i el darrer enclatge es força recent .