Puig de les Tres Esteles i Serrat de la Menta

Photo ofPuig de les Tres Esteles i Serrat de la Menta Photo ofPuig de les Tres Esteles i Serrat de la Menta Photo ofPuig de les Tres Esteles i Serrat de la Menta

August 13, 2020
August 2020

near Mantet, Occitanie (France)

Cim aïllat de la carena principal que, per això, ofereix una perspectiva única de tot el Pirineu oriental.

Accés: des del coll de Mentet (1.760 m). S'hi va des de Vilafranca de Conflent per la carretera D-6, passat el poble de Pi, la carretera és estreta i recargolada, però amb un bon pis d'asfalt.

Dificultat: la ruta és molt fàcil. Si he posat moderat és per la baixada directa des del Serrat de la Menta, que la vam fer pràcticament camp a través per entre les mates de ginesta, seguint de tant en tant algunes (no gaires) traces de camí que només s'insinua, sobretot al començament. Si no us agraden aquestes aventures, val més que torneu enrere i desfeu el camí, que no té ansolutament cap complicació.

La ruta, que surt del mateix coll, és en tot moment evident. Va ascendint de flanqueig fins al coll de la Menta i, després, s'arriba a una collada amb una cruïlla de camins i una porta per al bestiar. Des d'aquí ja només queda la pujada final al cim (1099 m).

La tornada la fem pel serrat de la Menta, un cim una mica més alt que el puig de Tres Esteles (1.135 m). Per això, baixem al coll i sense passar la porta enfilem la carena fins un cim intermedi (2.115 m) i per uns rasos que ens recorden el Taga o el Costa Pubilla assolim el punt més alt de la ruta.

Aquí es pot tornar enrere i desfer el camí d'anada o bé continuar la carena seguint un corriol ue a poc a poc es va fent fonedís, fins arribar a un collet amb unes roques, des d'on ens decantem a l'esquerra per anar a trobar el camí de pujada que transcorre visible uns centenar de metres més avall. Al principi s'insinua alguna traça de corriol, que acaba desapareixent, de manera que tirem pel dret per entremig de les escobes. Un cop arribats al camí, només cal desfer-lo fins al coll de Mentet.