PUIG de les Bruixes-Comanegra

January 5, 2014
January 2014

near la Menera, Languedoc-Roussillon (France)

Des de Rocabruna, a uns 2km. direcció Beget surt una pista a l'esquerra que fa pujada i on hi podem veure un dipòsit de ciment. Hem de seguir-la durant uns 7,7km. aprox. fins arribar a la Bassa de Monars.
Deixem el cotxe als peus del Comanegra, al davant de la Bassa de Monars, i caminem per la pista forestal digint-nos cap el Pic de les Bruixes, més endavant trobem rètols indicatius, el nostre camí a seguir és el de la dreta amb marques de PR, el camí baixa lleugerament i ens endinsem al bosc, passant per petits prats i entrant i sortint del bosc, poc a poc anem guanyant alçada i apropant-nos al Pic de les Bruixes, el qual hem de passar de llarg i girar cap a l'esquerra per pujar al cim. Cal anar en compte en aquest punt de no passar-nos el trencant.
Ara el camí ja no té pèrdua i des del cim podem veure als nostres peus la vessant de l'Alt Empordà, al fons el Canigó, cap a l'est la plana del Rosselló i la costa francesa i a l'Oest el Comanegra, el nostre següent objectiu. Per arribar-hi només cal que seguim la carena per la senda fins a arribar al final del prat anant amb compte de no agafar el camí que va de baixada cap a la pista forestal on hi tenim el cotxe. De camí anem trobant alguna marca de color taronja que ens guiaràn per la forta pujada dins de la fajeda. A dalt hi trobarem el punt geodèsic de l'Institut Cartogràfic de Catalunya i el de l"instituto Nacional de Cartografía" i més enllá la placa del cim del Comanegra.
Podem tornar baixant directament pels prats de la falda del Comanegra on hi trobarem marques verdes i vermelles.

sender

Puig de les Bruixes

abeuredor

Font

No raja aigua

aparcament

petita zona per deixar el cotxe

PictographSummit Altitude 0 ft

cim Comanegra

• silviabc3 Jul 26, 2021

Una excursió preciosa i molt ben explicada. Moltíssimes gràcies per compartir!!

• Photo of tarot
    tarot Jul 29, 2021

Gràcies! Ja fa temps que la vaig pujar, feliç de que hagis gaudit de la ruta, es una de les
    meves preferides, crec que hi he anat tres vegades i pensant en tornar-hi.