Puig de l'Àliga (Cap de Creus) / Alt Empordà - 100 cim No Essencial

Photo ofPuig de l'Àliga (Cap de Creus) / Alt Empordà - 100 cim No Essencial Photo ofPuig de l'Àliga (Cap de Creus) / Alt Empordà - 100 cim No Essencial Photo ofPuig de l'Àliga (Cap de Creus) / Alt Empordà - 100 cim No Essencial

October 15, 2023
October 2023

near sa Perafita, Catalunya (España)

2n ruta: Un cop fet el Puig dels Bufadors agafem el cotxe per fer els pocs més de 6 km (10 min) que ens separen fins el lloc d'inici per fer el 2n 100 cim, que és el Puig de l'Àliga (Cap de Creus). Aquest cim pertany a Roses (Alt Empordà) i també està dins del Parc Natural del Cap de Creus.

Ruta curta en la que cal destacar el paisatge i les espectaculars vistes de la Badia de Roses des del cim. I com a curiositat, on comença la ruta hi ha l'accés restringit a el Pení (608 mts) el punt més elevat de Roses i Cadaqués. L'accés és restringit ja que és una base de vigilància del trànsit aeri militar i civil. La base militar es va crear el 1953 per un conveni de defensa hispano-americà.

PUNT D'INICI: Coll del Pení (Roses)
Coordenades: 42.27812895477801, 3.2270765100972447

COM ARRIBAR:: Per la G-614 en el Km. 8, trobarem el desviament cap el Pení per la Crta GI-620 Km. 2

DIFICULTAT: Fàcil. Ruta per pista amples

RUTA RESUMIDA: Des del Coll de Pení passant per:
- Mas dels Arbres (wp02) - Bassa del Pla d'en Caussa (wp03) - Puig de la Sardina (wp07) - Puig de l'Àliga (Cap de Creus) (100 cim)

RUTA: Des del punt d'inici ja veurem el nostre objectiu, caminem un metres per enllaçar amb la pista de Can Cauasa (wp01), passarem pel Mas dels Arbres (wp02), la Bassa del Pla de Caussa, girem a la dreta (wp04) passant pel costat del Mas d'en Caussa (wp05) i en el wp06 a l'esquerra per enfilar cap el Puig de la Sardina (wp07). En arribar al wp09 podem optar per enfilar cap el cim (terreny rocós i escarpat) o girar a l'esquerra seguint el track. Si seguim el track, en arribar al wp10-11 cal girar a la dreta per enfilar per sender per corriol. Un cop al cim del Puig de l'Àliga (Cap de Creus) podrem gaudir d'unes vistes 360º espectaculars.

Per tornar al punt d'inici, si seguim el track, caldrà estar atents, ja que es un tram curt, però escarpat o desfer el camí fins el wp09. LA resta és desfer el camí fins el punt d'inici.

Inici - Final

Photo ofPuig de l´Aliga (Cap de Creus) (100 Cim) Photo ofPuig de l´Aliga (Cap de Creus) (100 Cim) Photo ofPuig de l´Aliga (Cap de Creus) (100 Cim)

Puig de l´Aliga (Cap de Creus) (100 Cim)