OLESA DE BONESVALLS - PUIG DE LA MOLA - AVENC DE L'ESQUERRÀ

Photo ofOLESA DE BONESVALLS - PUIG DE LA MOLA - AVENC DE L'ESQUERRÀ Photo ofOLESA DE BONESVALLS - PUIG DE LA MOLA - AVENC DE L'ESQUERRÀ Photo ofOLESA DE BONESVALLS - PUIG DE LA MOLA - AVENC DE L'ESQUERRÀ

February 22, 2022
February 2022

near El Hospital, Catalunya (España)

Bonic itinerari que s'inicia a tocar de l'Hospital de Cervelló, a Olesa de Bonesvalls, ens porta a la boca de l'avenc de l'Esquerrà, el més profund del massís de Garraf, de més de 300 metres de fondària, i ascendeix al cim més alt de la comarca del Garraf, el puig de la Mola. Aquesta part de l'excursió transcorre per un bonic corriol. Des del cim de la Mola iniciarem el descens per una pista, cimentada en alguns trams, fins trobar un corriol a l'esquerra que ens torna a Olesa de Bonesvalls.

RÈTOL I CRUILLA

A tocar de l'Hospital de Cervelló trobem una indicació que ens senyala la direcció que hem de seguir Sobre l'Hospital de Cervelló podeu veure: https://www.poblesdecatalunya.cat/element.php?e=7475

BIFURCACIO I INDICADOR GR

Seguim el GR 5. Al llarg de l'excursió trobarem indicadors del GR i algunes pintures (blanc i vermell), que senyalen direcció avenc de l'Esquerrà i Sitges

Un indicador del GR crida l'atenció i ens recorda que al parc natural del Garraf hi ha un observatori astronòmic: https://parcs.diba.cat/es/web/garraf/fitxa-tecnica

BIFURCACIÓ

Prendrem el camí de la dreta

PISTA

El corriol desemboca en una ampla pista, que seguim a la dreta

CORRIOL

Deixem la pista en una corva per prendre un corriol que surt en direcció NO

El corriol segueix planer i estret

PictographIntersection Altitude 0 ft

Trobem una nova pista, que prendrem en direcció S

PictographCave Altitude 0 ft

AVENC DE L'ESQUERRÀ

Som a la boca de l'avenc més profund del massís de Garraf. Una placa senyala el centenari de la primera exploració. Anem amb compte! La boca és ampla i més val tenir cura dels nens. Podeu veure un reportatge molt interessant aquí: https://sisdelcet.blogspot.com/2021/10/avenc-de-lesquerra.html

CORRIOL

Passat l'avenc de l'Esquerrà seguim per la pista i una mica més amunt prenem un corriol que puja a l'esquerra (senyals i fita) i que ens durà a les ruines del corral de l'Esquerrà

PictographRuins Altitude 0 ft

CORRAL DE L'ESQUERRÀ

Uns murs ensulsiats senyalen l'indret. A tocar tenim una pista asfaltada, però nosaltres hem de seguir un corriol que surt a l'esquerra.

Una bona pujada per un bonic bosc ens deixa en un collet ampla, des d'on veiem el nostre proper objectiu, el puig de la Mola

Un indicador més ens diu que son al bon camí

PictographSummit Altitude 0 ft

PUIG DE LA MOLA

El puig de la Mola és el cim més alt de la comarca del Garraf, però no el més alt del massís del Garraf, atès que aquest és el Montau, de 658 m, situat entre Begues i Olesa de Bonesvalls, respectivament comarques del Baix Llobregat i de l'Alt Penedès. Al cim hi ha una placa dels Cent Cims, un vèrtex geodèsic i una torre de guaita. Bona panoràmica.

Ben a prop del cim, a la pista, hi ha aquest indicador, que senyala el nostre camí de baixada cap al pla de les Basses i Olesa

DESVIACIÓ A BEGUES

Un corriolet a la dreta ens portaria a Begues. Nosaltres seguim per la pista.

CORRIOL A L'ESQUERRA

Quan ja fa massa estona que caminem per la pista, un corriolet a l'esquerra ens portarà a Olesa directament. Unes pedres en senyalen l'entrada.