Puig de la Llibertat i Naixement del riu Muga-Maçanet de Cabrenys

Photo ofPuig de la Llibertat i Naixement del riu Muga-Maçanet de Cabrenys Photo ofPuig de la Llibertat i Naixement del riu Muga-Maçanet de Cabrenys Photo ofPuig de la Llibertat i Naixement del riu Muga-Maçanet de Cabrenys

March 29, 2024
March 2024

near Vila-roja, Occitanie (France)

Ens anem cap a Maçanet de Cabrenys, passant per Tapis per creuar la frontera i arribar al poble francès de Coustoges i seguim direcció a Sant Llorens de Cerdans per arribar al ressort de Domaine de Falgos. Trobem una portalada que diu prohibit aparcar i hem anat a preguntar i ens han deixat aparcar 2 cotxes perquè just abans de la portalada hi ha el caminet que et porta a la pista forestal per començar a enfilar-nos.

Són uns 3km de pista forestal de bon fer i just quan ja tenim la foto dels pirineus al davant trobem a mà esquerra un corriol que puja amunt i ens porta al naixement del riu Muga.
Trobem un banc ideal per asseure i contemplar el paisatge de terra vermella i a mà esquerra el raig d'aigua del riu que baixa muntanya avall.

Desfem un tros del camí per anar a agafar a mà esquerra un corriol que ens portarà al cim del Puig de la Llibertat , mentre caminem veiem les dues torres de Cabrenys damunt d'uns turons.

Un cop al Puig de la Llibertat ens adonem que es troba enmig d'arbres que no ens deixem veure res del paisatge, ens endinsem un xic a dins per trobar una esplanada d'arbres centenaris preciosos on dinem i ja de retorn cap avall per aturar-nos a Tapis a fer un cafetó.
ALERTA: aprox al km 6 anant cap el cim hem fet un trosset de pista que hem tingut que recular ja que ens havíem saltat la drecera que puja amunt i que no està ben senyalitzada.

envoltat d'arbres que no veiem les vistes

Per pujar no l'hem vist i hem seguit el corriol del davant que igualment acaba comunicant amb el corriol d'amunt però és mes net el camí si agafem aquest trencant