Puig de la Coma d'Or (2826m.) des de coll de Puymorens

Photo ofPuig de la Coma d'Or (2826m.) des de coll de Puymorens Photo ofPuig de la Coma d'Or (2826m.) des de coll de Puymorens Photo ofPuig de la Coma d'Or (2826m.) des de coll de Puymorens

2061
June 19, 2017
June 2017

•   4.7 5 Reviews

near Porté-Puymorens, Occitanie (France)

L’inici d’aquesta ruta circular és al Coll de Puymorens venint de Porté, un cop passat el coll pugem per una pista a mà dreta fins a trobar una altra pista que ve de la dreta, és aquí on hi deixem el cotxe al costat de la pista secundària.
Comencem a caminar seguint la pista principal i un cop passat el pont del torrent ens desviem pel mig del prat per anar a trobar la que puja pel costat del rec, que ens permet guanyar desnivell amb facilitat per la llarga vall de la Coma d'en Garcia, més amunt deixem la pista i seguim un corriol per arribar a la Portella de la Coma d'en Garcia (2534m).
Aquí el camí comença a baixar, passant a prop d’estany de la Coma d'Or (2501m), nosaltres ens hi arribem per esmorzar mentre contemplem el llac i aprofitem per capturar les corresponents imatges.
Després comencem a pujar sense camí marcat pel mig d’inclinats prats fins a trobar el camí principal. Seguint arribem a un collet amb unes vistes excepcionals de l’extensa collada de roca de l’imponent Puigpedrós de Lanós i al costat el Puig de la Coma d’Or i, al fons, la vall de Bésines amb el seu estany.
Seguim flanquejant el vessant nord del Cap de Llosada, arribem a un pla, a partir d'aquí comença la costeruda pujada, i seguint la cresta fins l'avant cim, ja només ens queden els últims metres amb un pas una mica aeri per arribar al cim del Puig de Coma d'Or (2.826 m.).
Les vistes que ens ofereix aquesta muntanya que fa de mirador privilegiat són: Serra del Carlit, els Puig Perics, Puig de la Portella Gran, etc... i a sota nostre l’Estany de Lanós.
La tornada la farem després de baixar a la Portella de la Coma d'Or, pujem un tossal al costat del Coma d'Or (on hi ha unes grans fites de pedres molt ben col·locades també amb molt bones vistes) i baixant per la carena tot seguit, per un costat les vistes del llac de Lanós i el Carlit i, per l’altre, els prats de Cortal Rossó, i continuant, arribem a la Portella de Lanós.
En arribar a la portella prenem el corriol de la dreta, que comencem a baixar seguint pel costat del torrent que ens caldrà traspassar alguns cops. Avancem fins a una petita presa que trobarem abans d’arribar a uns magnífics prats que deixarem enrere i arribarem a una pista que passa pel refugi lliure de Cortal Rossó. No abandonarem la pista fins arribar al cotxe, donant per acabada aquesta magnifica i panoràmica ruta.
Salut i bona caminada!!!

Tossal

Tossal al costat de la Coma d'Or

Cim de Coma d'Or (avant-cim)

PictographLake Altitude 8,107 ft

Estany Coma d'Or

Fotos

Foto de la Vall

Inici i fi

Panoràmica

Panoràmiques

Puig de la Coma d'Or (2826m.)

Pic de Cortal Rossó

Traspassar torrent

• Photo of joboix
    joboix Jun 20, 2017

Ruta espectacular de l'alt Pirineu on les vistes del paisatge, ja val la pena pujar aquest cim Coma d´Or. Gracies Jep i Pere per la vostra companyia.

• Photo of Pau Parés Fiat
    Pau Parés Fiat Jun 20, 2017

Jo també l'he fet i és una excursió molt maca, però permeteu que li porti la contrària a en Pere. El pic de Coma d'Or, així com Portè i l'Estany de Lanós estan a la Cerdanya i no a l'Arieja. Aquest departament francès que correspon al País de Foix, comença al nord de les muntanyes que el separen de la Cerdanya, el Conflent i el Capcir. Perdó pel sermó geogràfic, però al correu també ho posava i no m'he pogut resistir.

• Photo of peremagria
    peremagria Jun 21, 2017

Feia quatre setmanes que teníem previst i ens esperàvem amb il•lusió pujar la Coma d’Or, però els Deus del temps no han estat al nostre favor fins aquest dilluns 19.6.17. Ha valgut la pena el retard, doncs avui tenim un dia excel•lent per gaudir de l’alta muntanya, amb molt de sol, una temperatura en aquestes altures ideal i sense gens de vent.
    Aquest pic es un cim bonic i emblemàtic en aquesta solitària i extensa regió, a més de ser una finestra oberta als 360º amb vistes espectaculars dels reis d’aquestes contrades, el Carlit i el Puigpedrós de Lanós.
    Una caminada còmode a una muntanya esvelta, amb marcat caràcter pirinenc i que, fins i tot, té un nom ben bonit. No deixeu de visitar l’únic llac a la ruta, ja que son molts els muntanyencs que pugen al Coma d’Or sense visitar-lo. Seguin el track no tindreu cap problema en apartar-vos tant sols vuit minuts del camí principal, fer les fotos de rigor, i retornar tot seguit al camí principal que us portarà al cim.

• Photo of peremagria
    peremagria Jun 21, 2017

Pau moltes gracies per rectificar-me i posar cada cosa al seu lloc. Ara, tot aclarit. També he refet el text.

JEP BOIX Jun 21, 2017

Moltes gràcies a tots tres pels comentaris d'aquesta ruta, pels aclariments i les vostres valoracions.

• Photo of El Nomad
    El Nomad Jul 30, 2018

Très belle rando et surtout pas très difficile. Pour ma part, je l'ai rallongé un peu en partant de Puymorens avant de rattrapper le col pour allant jusqu'au sommet. Au retour, un petit détour à l'étang de Lanoux vaut le coup d'oeil.

JEP BOIX Jul 30, 2018

Merci beaucoup El Nomad, pour votre évaluation. Je suis content que tu aies apprécié ce magnifique début. Donc, il aime partager. Santé.

• Photo of Ramon Ming G
    Ramon Ming G Sep 23, 2018

Sortida molt aconsellable a tots els nivells

JEP BOIX Sep 23, 2018

Gràcies Ramon, per valorar i comentar aquesta ruta, m'alegro que l'hagis gaudit tant com nosaltres quan la vam fer. Salut!

• Photo of josepcastells
    josepcastells Jun 3, 2022

Una ruta molt aconsellable en un entorn natural molt ben conservat, i unes vistes espectaculars durant tot el recorregut. Val molt la pena, però també cal tenir bona forma física, perquè el traçat es exigent. Gràcies per compartir!!!

Una ruta molt aconsellable

JEP BOIX Jun 4, 2022

Comparteixo la teva opinió i agraeixo la teva valoració. Salut josepcastells!

• Photo of Josep Verdaguer
    Josep Verdaguer Apr 30, 2023

Molt bona ruta Josep. L'he feta però tota amb pluja i boira i llàstima que no he vist res de les vistes teves. He fet la volta però a través del canal de captació d'aigua i ha sigut molt bonic també