Puig de l Aliga (Cap de Creus)

July 30, 2023
July 2023

near sa Perafita, Catalunya (España)

Inici Al peu del cim del Penì
Itinerari Ascensió
Desnivell 164m.
Horari 2,20h.
Dificultat -F-
Un passeig d’alçada a un dels cent cims amb les panoràmiques mes boniques.
Situats a la carretera a Cadaqués que surt de Roses, a la part alta trobem el trencant a ma dreta al cim del Pení que trobem la direcció prohibida per zona militar, allà mateix deixem el cotxe. Veiem una pista amb el nostre destí al fons. No tenim cap senyalització però no ens podem equivocar. La pista oberta només al trànsit dels particulars de la zona passa per una casa de vacances molt moderna amb una piscina impressionant. Seguim per la pista arribem al pla d’en Causa amb la casa i la bassa, sota nostre ens apareix Roses amb el golf i les vistes arriben fins a les Illes Medes. Ara si que trobem l’únic cartell que ens senyala el cim del puig de l’Aliga continuant pel camí de la dreta. Ens enfilem lleugerament a un coll on s’ens obren les vistes al Port de la Selva . Baixem pocs metres, just a sota el cim on tenim dues alternatives per pujar al cim. Decidim seguir a ma esquerra pel suau sender que far un flanqueig anant a buscar la cara nord, el sender ens enfila sense grans dificultats al gran replà del cim amb una taula que ens marca els cims propers i un piolet. Val la pena quedar-se una estona per admirar el paissatge. De baixada decidim tirar directes per la carena SE que sembla complicada però a mesura anem baixant s’ens va obrint el camí`. Ja a baix retornem per la pista que hem vingut.
Ja que hem fet el viatge, es important anar a fer el cim del Puig dels Bufadors que tenim molt a prop amb una ruta fàcil per continuar gaudint de les vistes ara al costat de Cadaqués i el Cap de Creus.
Al anar mes aviat tard per dinar, vàrem menjar a la pitzeria El Cau de la Iguana a Ampuriabrava. Molt bona qualitat.