Puig de Dòrria per Vallcebollera des de la cota 1935

Photo ofPuig de Dòrria per Vallcebollera des de la cota 1935 Photo ofPuig de Dòrria per Vallcebollera des de la cota 1935 Photo ofPuig de Dòrria per Vallcebollera des de la cota 1935

August 17, 2023
July 2023

near Valcebollère, Occitanie (France)

Ruta circular des de Valcebollère passant per:
- Puig de Dòrria
- Pas dels Lladres

Fugint de la calor anem a encalçar rutes per la cara nord. Travessem el túnel del Cadí i fem cap a Oceja i Vallcebollera. D'allí emprenem la pista que, passant per la capella de Sant Bernabéu i fent diverses ziga-zagues ens deixa bon tros amunt sense gaires dificultats pels vehicles, que essent tot-terreny no fem patir, tanmateix també seria viable amb vehicle no tan alt.
Allí passem una tanca de filat i comencem a caminar. Som a la cota 1935

D'entrada seguim l'ample traç pel bosc, que ens va acostant al torrent de la Tossa. Arribats al punt de captació d'aigües i passada la caseta de pedra, el camí fa una llaçada a dreta enrere i després a l'esquerra, torna cap el torrent i enfila amunt. Aviat es va situant a tocar de la rasa i sense deixar-la anem remuntant. Quan s'obre la capçalera pugem sense camí definit per la dreta de la rasa, ja que el Dòrria és un cim planer i no es destaca.

A l'ampla carena el vent és fort. Fem cim i anem a arrecerar-nos per fer un mos.
Veiem algunes mugues (fites de pedra numerades). També isards. I per descomptat ens deixem sadollar de panoràmiques .
Tot seguit ens arribem fins el pas dels Lladres, i una mica més amunt per tal de fer la baixada menys sobtada fins la rasa, en que retrobem la traça del corriol
La resta de baixada és seguir fil-per-randa l'itinerari de pujada.

Ja motoritzats fem una aturada fotogràfica a la pintoresca capella de Sant Bernabéu, i ja al poble de Vallcebollera, també a l'església de Sant Feliu.