PUIG DE COMANEGRA I PUIG DE LES BRUIXES

Photo ofPUIG DE COMANEGRA I  PUIG DE LES BRUIXES Photo ofPUIG DE COMANEGRA I  PUIG DE LES BRUIXES Photo ofPUIG DE COMANEGRA I  PUIG DE LES BRUIXES

April 27, 2014
April 2014

near la Menera, Languedoc-Roussillon (France)

Bonica excursió, curta però que el seu caràcter molt aeri ens dona unes vistes impressionants de pràcticament 360º des del Puig de les Bruixes.
La qualifiquem com a "Moderat" precisament pel seu caràcter aeri i que el terreny si es moll (com avui), és molt relliscós i en el cas de portar mainada o persones poc habituades a caminar per muntanya, pot representar un perill per ells.
Deixem el cotxe a la Bassa de Monars i reculem per la pista fins al primer revolt a l'esquerra. Aquí prenem una traça de pista i ens enfilem als prats. A la nostre dreta, veiem un camí que puja decidit amunt, el seguim i després d'una curta pujada gira a l'esquerra i flanquejant la muntanya ens porta directes fins la Collada Fonda. Ara som a la carena, girem a la dreta i comencem a remuntar fins arribar al cim del Comanegra. A la nostra esquerra, veiem el Puig de les Bruixes, segona fita del dia.
Resseguim la carena i comencem a baixar pel costat contrari al de pujada. Compte perquè el pendent és molt fort i, repetim, el terreny pot ser molt lliscant.
Arribem a un petit collet amm un bosc de faigs realment impressionant, molt bonics. De fet, tot el costat francès és una immens bosc de faigs (Baga del Bordellat), però aquests que tenim al davant són magnífics i amb unes formes que fan còrrer la imaginació. Continuem baixant i el pendent encara s'accentua fins que arribem a carena oberta i el pendent pràcticament desapareix. Arribem al Pla de la Serra i sempre seguint la carena, passem el Portell de Donantic i pugem fins al Puig de les Bruixes. La perspectiva és realment impressionant i avui tenim la sort de tenir-la en tots els 360º.
Tornem per on hem vingut, just fins al Pla de la Serra. Aquí, trobem una bifurcació (Y): el camí pel que hem vingut des del cim del Comanegra, el deixem a la dreta i seguim un corriol ben marcat que va a l'esquerra (nosaltres en diem Camí de la Font de l'Avellanosa per la font que hi havia al mig del bosc d'avellaners que travessarem) i que ràpidament comença a baixar, travessem el bonic bosc d'avellaners i al cap de molt poc arribem a la pista que en uns 500 m ens portarà de tornada fins la Bassa de Monars.
Temps efectiu: 3h. 34'

Bona ruta

• Photo of RIANEL
    RIANEL Apr 11, 2023

Gràcies pel comentari i valoració.