Puig de Coma d'Olla, Puig Estela (100 cims) i Taga (100 cims)

Photo ofPuig de Coma d'Olla, Puig Estela (100 cims) i Taga (100 cims) Photo ofPuig de Coma d'Olla, Puig Estela (100 cims) i Taga (100 cims) Photo ofPuig de Coma d'Olla, Puig Estela (100 cims) i Taga (100 cims)

July 4, 2022
July 2022

near Ogassa, Catalunya (España)

Caminada genial i entretinguda per les talaies de la Serra Cavallera. És una caminada que es pot fer sense GPS, però amb un xic d'entrenament.

La ruta surt de l'esglesiola de Sant Martí d'Ogassa (hi ha mitja dotzena d'aparcaments per a cotxes) on deixa la carretera i s'enfila per un caminoi de terra a la dreta de l'edifici religiós. Aquest caminoi, ben aviat, es transforma en una drecera que puja dreta serpentejant la Serra de Cavallera fins a la Portella d'Ogassa.

Des de la Portella ja es veu, a l'oest, el mirador de la Serra, el Taga. Ara bé, aquesta caminada el guarda com a regal final, li gira l'esquena i després de planar uns metres, breus, s'enfila cap a l'est sense pausa, sense pèrdua fins arribar als poc més de 1900 metres del puig de Coma d'Olla.

Fet el cim, es poden contemplar les dues torres de la Serra, el Puig Estela i el Taga. Sense cap altra complicació que l'incansable ascens, se segueix caminant cap a l'est fins al Puig Estela i les seves magnífiques vistes de les valls de Pardines, Sant Joan de les Abadesses i Ripoll i, sobretot, del Taga.

A partir d'aquí, només cal desfer el camí fet, tornar a pujar el Coma d'Olla i baixar fins a la Portella d'Ogassa des d'on s'inicien les postres d'aquest menú espectacular i molt gustós. La pujada és forta, però de bon fer i sense pèrdua per un sender enmig del prat molt ben marcat.

Després d'una bona esbufegada s'arriba al cim on les vistes són infinites: el Puigmal i l'Olla de Núria, Bastiments i l'Olla de Vallter, el Puig Estela, el Cadí amb el Comabona i el Cap de la Gallina Pelada, presidits pel Pedraforca, la muntanya de Montserrat, el Montseny, el Collsacabra... cims imponents que limiten una infinitat de cims i cims que farceixen l'orografia catalana.

La baixada és per la drecera que porta a Coll de Jou, entre Bruguera i Ogassa. És una baixada d'un quilòmetre, aproximadament, que es fa molt feixuga, sobretot pels genolls. Quan sembla que no s'hi ha d'arribar mai, s'arriba al Coll de Jou i carretera avall cap a Ogassa fins que es troba el refugi forestal de Sant Jordi a tocar de la carretera. Passat el refugi hi ha un sender, a l'esquerra, que hi passa per davant i sense cap altra pèrdua perquè està molt ben marcat amb senyals grocs i alguna fita porta a la drecera de pujada inicial.

Des de la drecera, només cal desfer-la i en poc més de 250 m. s'arriba a Sant Martí d'Ogassa, inici i fi de la caminada.

AMUNT QUE FA BAIXADA!

Església de Sant Martí d'Ogassa.

Serra Cavallera.

Puig Estela (100 cims).

Puig de Coma d'Olla.

Photo ofPedró de Mitjavila (a prop de la Portella d'Ogassa). Photo ofPedró de Mitjavila (a prop de la Portella d'Ogassa). Photo ofPedró de Mitjavila (a prop de la Portella d'Ogassa).

Pedró de Mitjavila (a prop de la Portella d'Ogassa).

Coll de Jou.

Taga (100 cims).

Creu del Taga.

PictographWilderness hut Altitude 5,239 ft

Refugi forestal de Sant Jordi.