PUIG D'ALIÓ 234 m i PUIG MIRAMAR 224 m (Baix Llobregat)

Photo ofPUIG D'ALIÓ 234 m i PUIG MIRAMAR 224 m (Baix Llobregat) Photo ofPUIG D'ALIÓ 234 m i PUIG MIRAMAR 224 m (Baix Llobregat) Photo ofPUIG D'ALIÓ 234 m i PUIG MIRAMAR 224 m (Baix Llobregat)

-7 ft
1989
May 12, 2024
May 2024

near Gavà, Catalunya (España)

Ruta circular des de Gavà passant per:
- Puig d’Alio (4.4 km)
- Font de Can Preses (5.1 km)
- Coll de Can Bori (8.6 km)
- Església de Sant Pere (12.4 km)

Avui he fet una Ruta pels volta'ns de Gavà i Viladecans sense seguir cap Track per pujar al Puig d’Alió, fer una mica de Cardio i estrenar la samarreta regal dels 100CIMS.

Començo la Ruta en el CAP-2 (Ambulatori de Gavà) i caminant per la vorera, passant per la antiga entrada al Parc de L'AMERICAN LAKE, fins arribar a la Rambla de Gavà, aquí es pot arribar amb tren, bus o amb cotxe, poden deixar-lo en l'aparcament de Renfe).

Continuo la Ruta pujant per la Rambla i anant a buscar la Riera de Sant Llorenç passant pel costat del Camp de futbol fins l'avinguda de Miquel de Cervantes (punt on es podria també començar i finalitzar la Ruta i deixar el cotxe en la zona d'aparcament que hi ha).

Des d'aquí surto de Gavà seguint la pista de Can Feral que la deixaré per agafar una pista que em portarà a un encreuament.

A partir d’aquí comença la pujada ja que el que faré es fer tota la pujada fins a dalt, continuar cap a la dreta i agafar la ultima pujada cap a l’esquerra en aquest punt el desnivell es del 28% de pujada.

En la part de dalt es troba el Puig d’Alió, lloc on hi ha una Senyal Geodèsic, també es pot veure el Aeroport, Viladecans, Gavà, el Canal Olímpic de Castelldefels, el Castell d’Eramprunyà, la Desfeta i l’Ermita de Sant Ramon.

Després de fer les fotos de rigor començo la baixada per la part contraria amb un desnivell també del 28%

Abans de començar la baixada observo que davant es troba el Pic del Mirador, lloc on no he pujat mai, així que avui es un bon dia per pujar, es tracta de un cim amb vegetació que solament deixa veure el entorn entre els arbres.

Continuo la Ruta desfent el corriol fins arribar a la pista que la continuaré fins arribar on hi ha un corriol a l’esquerra que baixa fins a la Font de Presses o del Llaurer.

Aquest corriol el recordava de pujada, ja que mai l’havia fet de baixada, recomano fer-lo de pujada ja que de baixada es molt relliscós i es te que anar amb molta atenció.

Aquest corriol hem portarà a la Font de Can Presses, que avui raja molt poc.

Continuo la Ruta i a poca distancia en desvio a la dreta per mirar de trobar les restes de la Masia de Can Presses que alguna ocasió havia vist en algun mapa antic.

Efectivament a poca distancia de la pista he vist unes ruïnes que podrien ser les restes de la Masia que buscava (ara vist sobre el mapa si que es ).

Continuo la Ruta fins arribar a l’encreuament on havia començat la pujada abans, així que decideixo fer una altra volta, però aquesta vegada sense baixar a la Font de Presses i continuar la Ruta, per anar agafar un corriol que baixa fins enllaçar amb el GR-92 que va del Castell d’Eramprunyà a Sant Climent de Llobregat, continuo per el GR-92 fins arribar al Coll de Can Bori, lloc on el deixaré per agafar un corriol a l’esquerra que em portarà a una pista amb bastanta pujada i pedra solta, fins enllaçar amb la pista per la que he passat dues vegades.

A partir d’aquí començo la baixada desfent el camí que havia pujat abans i passant per les restes de la Masia de Can Guardiola.

Continuo la Ruta per Viladecans, per anar a Gavà que seguint per la Avinguda de Eramprunyà em portarà a fer un Avituallament (esmorzar) en el Bar-Restaurant Casa Carlos (Dilluns i Dimarts tancat).

Continuo la Ruta per dintre de Gavà fins arribar al punt d’inici de la Ruta, lloc on la dono per acabada.

La Ruta d’avui a complets les expectatives que tenia de caminar unes 4 hores amb una mica de pujada, per fer cardio i durant la Ruta reflexionar a qui votaré avui, dia de les Eleccions al Parlament de Catalunya.

AMERICAN LAKE:
Torre de American Lake (impulsat per Artur Costa, burgès barceloní adinerat que posseïa una important flota de vaixells amb la que importava carbó a principi del segle XIX, i que en el any 1917 va convertir els terrenys en un parc d'esbargiment amb diverses atraccions, Hotel i l' atraccio principal un llac amb el seu embarcador. En el any 1936 es va acabar amb el parc que fou considerat el millor parc de tot Catalunya. Actualment solament queda l'edifici principal com a lloc d'esbarjo),
RUTES QUE PASEN PEL PUIG D'ALIÓ:

Desvio Esquerra - Can Feral

Desvio Dreta - Cadena

Desvio Esquerra - Encreuament

Desvio Dreta - Fi Dalt (1a. Vegada)

Desvio Esquerra cap al 28%

Desvio Dreta - Pista

Desvio Dreta- Corriol

Restes Masia Can Preses

Photo ofDesvio Dreta - Encreuament 2a Vegada Photo ofDesvio Dreta - Encreuament 2a Vegada Photo ofDesvio Dreta - Encreuament 2a Vegada

Desvio Dreta - Encreuament 2a Vegada

Vistes

Fi Dalt (2a. Vegada)

PictographSummit Altitude 735 ft

Mirador

Photo ofVistes Pista de Sota el Puig d'Alió Photo ofVistes Pista de Sota el Puig d'Alió Photo ofVistes Pista de Sota el Puig d'Alió