Puig d'Afrou, La Cellera de Ter

November 28, 2022
November 2022

near la Cellera de Ter, Catalunya (España)

Puigdefrou és la muntanya que presideix la vall de la Cellera de Ter. Té 838,7 metres. Hi ha una muntanya més alta al municipi, compartida amb el municipi d'Osor, la muntanya de Sant Gregori (1090,8 metres).

Per arribar-hi es pot seguir una carretera de muntanya per on passen alguns cotxes. Els boscos dels vessants estan formats basicament per alzines, roures i castanyers. Des del camí gaudirem de precioses vistes sobre el pantà de Susqueda, a la vall de la Cellera i la vall d'Anglès. Al llarg del recorregut es troben diverses masies.

A la ruta que us presentem nosaltres quasi no hem caminat per la carrertera. Hem seguit el cami que hi ha indicat amb els senyals blaus És molt bonic perquè passa pel mig dels boscos. En algun moment sembla que t'has perdut però si seguiu la nostra ruta arribareu al cim sense perdre-us .Alguns trams tenen força pendent però es pot pujar i baixar perfectament. Si patiu de genolls millor anar amb bastons.

Des del poble de la Cellera es pot veure la creu de fusta que va instal.lar l'Agrupapent de la Cellera (Dafrou) l'any 1966. Amb el temps es va fer malvé i un i un grup de voluntaris la va renovar el 2018.

Quan s'arriba a dalt del cim es pot gaudir d'unes precioses panoràmiques. Es pot veure el litoral empordanès i sigirem la vista al sudoest podrem observar les muntanyes de les Guilleries i el Montsey al seu darrera. Cap al nord es veu el sector oriental dels Pirineus, presidit pel Canigó.

Puigdefrou és un punt del recorregut de nombroses rutes que es poden fer per aquestes contrades. El cim s'ha convertit en un dels punts d'enlairament de vol lliure amb ala delta o parapent i s'hi ha celebrat alguna competició d'aquest esport. També és el punt de sortida de la baixada en bici o en prototipus que es fa com a acte de la celebració de la Festa del Roser de la població, que se celebra a final del mes d'abril. També s'hi celebra un l'aplec.

La Ferreria

PictographRiver Altitude 1,260 ft

Pasteral / Susqueda

Puig Defrou

• Photo of lluiset35
    lluiset35 Apr 3, 2023

Hemos disfrutado la excursión, sobretodo el magnífico cim del puig D'Afrou y sus vistas a 360º. Solo hay que tener en cuenta que es un pelín exigente físicamente ya que tanto la subida tiene una buena inclinación y la consiguiente bajada ya que va aprovechando atajos directos para recortar pista. Es muy fácil de seguir ya que está muy bien señalizada con marcas azules. Vale la pena. Gracias por compartir la ruta.