Puig Cunill i Foradada del Tòtem (des de la Barata)

Photo ofPuig Cunill i Foradada del Tòtem (des de la Barata) Photo ofPuig Cunill i Foradada del Tòtem (des de la Barata) Photo ofPuig Cunill i Foradada del Tòtem (des de la Barata)

November 15, 2023
November 2023

near Matadepera, Catalunya (España)

-- La Barata - Can Bofí - Canal del Torrent del Forn del Cargol - Puig Conill - Canal del Bosc - Cova Ègara - Roca Foradada del Tòtem - Canal del Pi Tort - Can Pèlegs - La Barata --

Una matinal per explorar la zona veïna de la Mola, darrera can Pèlegs, poc concorregut i molt feréstec.

ACCÉS : Per la carretera BV-1221 de Terrassa a Talamanca, havent passat la urbanització de les Pedritxes de Matadepera, al quilòmetre 9, hi ha la casa de la Barata que consta de varis edificis. A peu de carretera, a la dreta pujant hi ha un espai per aparcar-hi 10 o 12 vehicles.

DESCRIPCIÓ DE LA RUTA : Sortim de l'aparcament de la Barata en direcció a Can Pèlegs, travessant la riera. Abans d'arribar a la casa ens decantem per la pista de Can Bofí i seguim el camí que voreja la tanca de la casa.

El camí que seguim és ben fresat i, tot pujant confortablement, ens portaria al coll de Ginebres, però no el seguirem fins allà sinó que ens decantarem a la dreta on un senderó en pujarà fins el Puig Cunill passant per la roca Foradada de Puig Cunill.

Aquest camí és molt poc marcat i hem d'estar alerta per seguir-lo correctament. Hi ha una petita grimpada per accedir al cim del Puig Cunill des d'aquesta banda.
La vista és fenomenal. Tenim lluny la Mola però el Morral Gran a tocar.

Baixem del Puig Cunill cap a la dreta en direcció a la canal del Bosc i continuem pel camí que ens ha de portar al coll del Ròssec en una forta pujada.

A mitja pujada hi ha unes petites fites que ens han de conduir a la cova Ègara, sota la roca Foradada del Tòtem. El camí és força penós, molt dret i de mal seguir.
Posats aquí veiem que continuen marques i un petit sender fresat que s'enfilen per la canal fins dalt de la roca per sobre el circ de la canal del Bosc, el Puig Cunill.... panoràmica extraordinària.

Continua el senderó, arrapat a la roca, fins el coll de Ròssec.
Cap a la dreta trobarem la canal del Pi Tort que ens baixarà fàcilment i còmode fins can Pèlegs i la pista cap a l'aparcament de la Barata.

Una entretinguda volta descobrint canals i racons poc transitats de Sant Llorenç.