Puig Cornador + Santa Margarida de Vinyoles

Photo ofPuig Cornador + Santa Margarida de Vinyoles Photo ofPuig Cornador + Santa Margarida de Vinyoles Photo ofPuig Cornador + Santa Margarida de Vinyoles

January 31, 2022
January 2022

near Alpens, Catalunya (España)

Sortida matinal per les contrades del LLuçanès.
Sortim del poble d'Alpens per anar cap a la casa dels "Torrats", on hi trobareu l'intersecció del camí d'anada i tornada.
Seguim el GR-1, en direcció a Ripoll, per la pista fins a trobar el camí que puja cap el Coll Tallat. Aqui podem anar cap el Puig Cornador (esquerra) o l'Ermita de Santa Margarida de Vinyoles (dreta). Nosaltres anem primer cap a l'Ermita. Que hi arribem un cop hem fet una petita pujada i el cami senyalitzat primer amb el GR-1 i despres amb senyals de color groc fins a l'Ermita.
El lloc és espectacular, on podem gaudir d'unes vistes impressionants sobre el LLuçanès i fins i tot a Osona. Val molt la pena arribar a aquest lloc. És un mirador magnífic!!!
Tornem a agafar el cami fins al Coll Tallat per anar a buscar el sender del Puig Cornedor. Seguint les marques grogues (aqui ja hem deixat el GR), després d'una forta pujada, arribem a dalt amb poc temps, on podem gaudir una altra vegada de les vistes. Aqui els arbres no ens deixen veure gaire la part nord, però si que podem gaudir de la banda sub, realment espectacular.
Comencem la tornada per la banda oest cap al Collet de les Bruixes, per agafar el cami de tornada.
Hem d'anar amb atenció, ja que nosaltres ens hem passat el cami de baixada hi hem tingut que tornar enrera, però el cami és molt maco, i ha valgut la pena.
Un cop trobat el camí, seguim la forta baixada fins el punt d'intersecció de Can Torrats, i desfem el GR-1 fins al poble, punt d'inici de la sortida d'avui.
Ruta molt recomenada pels que els agrada llocs amb vistes. Realment son molt bons miradors sobre el LLuçanès i el Ripollès.