Puig Cadiretes (Gironès - La Selva) 100 cim No Essencial

Photo ofPuig Cadiretes (Gironès - La Selva) 100 cim No Essencial Photo ofPuig Cadiretes (Gironès - La Selva) 100 cim No Essencial Photo ofPuig Cadiretes (Gironès - La Selva) 100 cim No Essencial

July 17, 2023
July 2023

near Canyet, Catalunya (España)

Aquesta ruta la podríem considerar familiar, ja que quasi no té desnivell i trobarem monuments megàlitics, com el Menhir d'en Llach o la Pedra Sobre-Altra.

Entre la plana i el mar s'alça el Puig de Cadiretes (519 mts), emblema del Massís de Cadiretes - L'Ardenya i declarat Espai d'Interès Natural l'any 2004. És el punt més alt d'aquests massís. Pertany a Llagostera (Gironès) i Tossa de Mar (La Selva)
Els seus boscos mediterranis, avui escassament poblats, contrasten amb el seu passat, tal i com demostren les restes megalítiques i iberes o les runes més recents d'algunes masies abandonades. Des del seu cim podem veure la propera i bella població de Tossa de Mar i el Mediterrani als nostres peus.

PUNT D'INICI: Coll de Sant Grau. Km. 9 de la carretera local GIP-6821

COM ARRIBAR:: Des de l'autovia C-65 agafar la sortida 95 (Llagostera) i seguir per la GI-6821 direcció Sant Llorenç/Sant Grau i just en el km.9 trobarem a ma dreta una entrada. Hi ha espai per 4- vehicles

DIFICULTAT: Fàcil. Ruta per pistes amples i senders fàcils de seguir.

RUTA: Seguirem les marques del GR-92 en suau pujada fins el Menhir d'en Llach (wp01). En el wp02 deixem el GR92 i seguim per la dreta i un metres més endavant deixarem la pista (wp3) per continuar per l'esquerra per un sender estret. En el wp04 sortirem a pista ample i seguim per la dreta fins el wp05 on trobarem un pal indicador cap a Ses Cadiretes. Seguim les marques grogues per l'esquerra i que ens portarà a la torre de de vigilància (wp07), voregem la torre per l'esquerra i podrem accedir, amb precaució, a una roca on gaudirem de bones vistes. Seguim vorejant la torre de vigilància i arribarem als peus de Puig de Cadiretes, que per accedir cal superar un petit tram de 4-5 mts de caos de roques.

Ara desfarem el camí fet fins el wp04 on continuarem per la pista fins el wp08 on trobarem les marques del GR i que ens portaran de nou fins el wp02, aprop del Menhir d'en Llach. Ara seguirem per la dreta les indicacions que ens portaran a la Pedra Sobre-Altra. En el wp10 cal girar a l'esquerra i seguir per la pista ample fins el wp11 on girarem a la dreta i cal seguir fins el wp13 on hi ha l'accés a la Pedra Sobre-Altra. És pot pujar fins a la part superior, on hi ha una escala, però per accedir cal ficar-se per la zona on hi ha un forat. Un cop visitat el lloc, tornarem a la pista i uns metres més endavant girem a l'esquerra (wp15) que ens portarà fins a la carretera (wp17), seguim uns 180 metres per la carretera i arribarem al punt d'inici.

Km 9 GIP-6821 entrada a zona aparcament

PictographSummit Altitude 0 ft

Puig Cadiretes (100 cim)

wp02 Dreta (anada i tornada)