Photo ofPui de Lleràs, anada per la Muntanya de Sant Aleix i tornada pel Barranc de la Boscarrera. Des de Serradell Photo ofPui de Lleràs, anada per la Muntanya de Sant Aleix i tornada pel Barranc de la Boscarrera. Des de Serradell Photo ofPui de Lleràs, anada per la Muntanya de Sant Aleix i tornada pel Barranc de la Boscarrera. Des de Serradell

April 15, 2024
April 2024

near Espluga de Serra, Catalunya (España)

Sortida sense cap complicació tècnica, tota per senders més o menys indicats. Poso "moderada" per la distància i el desnivell.
Vaig en direcció Serradell, però aparco el cotxe abans d’arribar al poble quan la carretera fa una curva tancada a la dreta i a l’esquerra neix una pista. Segueixo aquesta. Més endavant la mateixa esdevé un sender que em porta a l’ermita de Santa Eulàlia. Trobo marques grogues i les vaig seguint remuntant a nord pel mig del bosc fins la carena, un collet a la dreta de Les Picorres. L'espectacle d'agulles de conglomerat es impressionant per tots costats. Segueixo el corriol a la dreta, i surto a un coll ample on un rètol indica Sant Aleix o Serradell. Segueixo cap a Sant Aleix amb les marques grogues. Arribo a aquesta capella on l’original és una ruïna i on han fet una capelleta moderna a tocar de les ruïnes. El camí a partir d’aquí no és tant clar però es tracta d'anar seguint sempre el perfil de la carena de la Muntanya de Sant Aleix, bé pel bosc o per la vora de la cinglera. Arribo a la Serra de l’Estall, i toca canviar d’orientació, anant més a sud. La mateixa és molt llarga i espectacular i es va veient al fons i molt lluny el cim. El camí és força fàcil. Passat el Coll de Serradell em trobo un gran ramat de cabres d’un blanc impolut. Segueixo, virant a la dreta i passant sota el cim per arribar-hi directament des de l’oest. Pui de Lleràs, 1692 m. Impagables vistes de la Serra de Sant Gervàs, així com de part del Pirineu, de la Conca de Tremp, i fins els Montsecs, etc. Per tornar, baixo en direcció est per girar a nord buscant el Coll de Serradell que deixo enrera anant a la dreta més endavant per corriol senyalitzat. El mateix va resseguint el Barranc de la Boscarrera. Per damunt nostre tenim uns cables d’alta tensió. Anem gaudint del paisatge que ens envolta. Aquest sender em porta a una pista que en pocs moments em situa de nou a l’ermita de Santa Eulàlia on trobo el camí d’anada que prenc fins el punt d’inici.