Photo ofPuebla de Arenoso (embassamet)-Cim Cantón-Mas Sancho-Barranc Ardachera #PaísValencià Photo ofPuebla de Arenoso (embassamet)-Cim Cantón-Mas Sancho-Barranc Ardachera #PaísValencià Photo ofPuebla de Arenoso (embassamet)-Cim Cantón-Mas Sancho-Barranc Ardachera #PaísValencià

July 5, 2020
July 2020

near Puebla de Arenoso, Valencia (España)

Ruta amb un tram de natació. El recorregut comença en la pista d'una antiga pedrera molt a prop de Puebla de Arenoso. Baixem per aquesta pista fins a l'embassament d'Arenós i nedem fins a l'altra vora per agafar un bonic sender pel mig del bosc amb unes espectaculars vistes del pantà. Abans d'arribar a la presa agafem un sender de pujada cap a l'esquerra. Arribem a una bifurcació dalt d'una collada i girem cap a la dreta, aquest és el sender de la Casa de los Molares però abans d'arribar a aquest indret girem cap a l'esquerra per un sender que puja paral·lel al Barranc de Jau. Dalt de la capçalera d'aquest barranc tornem a girar cap a l'esquerra i evitem un tram d'asfalt d'una estreta carretera. Seguint el sender arriba un moment que ens enfilem travessant la muntanya per accedir al cim i vèrtex geodèsic de Cantón (995 m), no hi ha un sender ben traçat, així que s'ha d'anar pel mig de la vegetació (és un tram molt curt i no gaire complicat). Tornem a sender que ens du per la cinglera de Cantón, ací gaudirem d'unes panoràmiques de vertigen. En un suau descens arribem a un despoblat que en el seus millors temps hauria estat considerat com aldea, és el Mas de Sancho. Continuem el descens per la dreta cap al Barranc de l'Ardachera, un sender per anant assaborint petits racons encisadors. Al final del barranc tornem al pantà i hem de nedar una altra vegada per tornar al punt d'inici. Meravellosa excursió per fer a l'estiu per allò d'haver de creuar el pantà, a la tornada us assegure que s'agraeix.

PictographLake Altitude 2,064 ft

Embassament d'Arenós. Cal nedar.

PictographLake Altitude 2,057 ft

Altra vora de l'embassament.

Enllaç amb sender.

Panoràmica de l'embassament.

Photo ofPanoràmica dels Estrets riu Millars i Morrón Campos (Montanejos). Photo ofPanoràmica dels Estrets riu Millars i Morrón Campos (Montanejos).

Panoràmica dels Estrets riu Millars i Morrón Campos (Montanejos).

PictographRuins Altitude 2,807 ft

PictographRuins Altitude 2,950 ft

La Roca del Forat.

Vèrtex geodèsic Cantón (995 m).

Cinglera de Cantón.

PictographRuins Altitude 2,869 ft

Mas de Sancho (despoblat).

Aflorament d'aigua del barranquet.

Gireu cap a la dreta.

PictographRiver Altitude 2,363 ft

Bassa del Barranc.

PictographRuins Altitude 2,344 ft

Mas d'Ardachera en ruïnes.

PictographTree Altitude 2,308 ft

La Surera del Barranc.

Gireu cap a la dreta de baixada.

• Photo of hardacho
    hardacho Dec 27, 2020

Güi, tengo interés en hacer ruticas en la Puebla pero lo de que hay que nadar me ha dejao un poco apardalao, así que me lo apunto para más adelante. No conocía lo del barranco de la Hardachera, tendremos que hacer una hardachovisita.

• Photo of Pepino Acn
    Pepino Acn Dec 28, 2020

Sí, millor per a l'estiu. De tota manera crec que pots començar en la paret de la presa sense banyar-se i