Púbol-Pedrinyà Madremanya-Puig de Queralb

Photo ofPúbol-Pedrinyà Madremanya-Puig de Queralb Photo ofPúbol-Pedrinyà Madremanya-Puig de Queralb Photo ofPúbol-Pedrinyà Madremanya-Puig de Queralb

April 29, 2024
April 2024

•   4.7 1 review

near Púbol, Catalunya (España)

Si et posiciones sobre " Veure més " (color blau) que es troba al final de la descripció del recorregut, podràs veure tot el àlbum de fotografies d'aquesta sortida...
Sortida feta amb el caminants dels diumenge i els nostres inseparables companys de “quatre potes”.
Ruta que ens ha permès, des de Púbol, visitar l’església de Sant Andreu de Pedrinyà, el veïnat del Pedró i Madremanya, tornant pel Puig de Queralb, un petit turó d’uns 200 metres d’alçada situat al municipi de La Pera.
Aquesta és una ruta fàcil, no obstant i degut als nombrosos encreuaments i canvis de sentit és aconsellable portar algun dispositiu GPS per assegurar la bona traçada. Els waypoints i fotografies aportades, donen una idea del rumb a seguir.
Com sempre que caminem per la zona, sortim del aparcament del restaurant Can Bosch i un cop hem deixat el poble, agafem el camí asfaltat que duu al veïnat de Pedrinyà (rètol informatiu). El vial va de pujada fins arribar a la zona esportiva municipal, punt on deixem l’asfalt per seguir un camí a l’esquerra que ens baixa fins el Clot de la Baga i un tram més enllà (dreta) a la carretera GIV-6425 (La Pera-Madremanya) que travessem per arribar a Pedrinyà que tenim a tocar.
Parlar de Pedrinyà és parlar de l'església de Sant Andreu de Pedrinyà, edifici que donat nom al veïnat. L'església és un bell exemplar de l'estil romànic llombard, del segle XI...Al Museu d'art de Girona es conserven les pintures romàniques de l'absis d'aquesta església, de gran qualitat, pintades pels volts de l'any 1200...
Dins del recinte de l’església un petit portal enreixat dona pas a un bonic carreró empedrat que ens baixa fins la riera de Pedrinyà just on es troba un pou amb la silueta de l’església al darrera. Seguim un curt tram dins la riera fins assolir el ample camí Vell de Vilosa, al costat de les masies de Can Sabrí i Cal Trop. Un xic més amunt, deixem aquest camí per agafar un corriol que neix a l’esquerra i dins el bosc de Mas Calabús. Més tard sortim del bosc continuant pel camí situat entre el bosc i el llindar dels camps de correu.
Aquest camí ens porta a la cruïlla on, per la dreta tenim un altre accés a la Vilosa, nosaltres continuem per l’esquerra i abans de arribar a la carretera GIV-6425, seguim el camí asfaltat que ens puja fins el veïnat del Pedró situat al nord del municipi de Madremanya i a prop del poble, amb tot un seguit de cases (la majoria antics masos ben conservats) a banda i banda d’un vial paral•lel. El seu origen li ve per l'Altar i Creu del Pedró, situats al final del carrer, format per una creu de terme de senzills trets, que va substituir la que va ser destruïda el 1936 i aixecada sobre quatre graderies concèntriques de planta circular, i per un altar de pedra, també anomenat “pedra de les ofrenes”, on tenien lloc les antigues processons de la parròquia i on es beneïa el terme. Totes dues estructures són una mostra del patrimoni cultural i religiós de la zona.
Aquest camí finalitza a l’eixample on es troba la zona esportiva. Poc abans de arribar a les primeres cases de Madremanya, girem a l’esquerra per seguir un carrer empedrat que ens baixa fins l’avinguda de Les Gavarres, un carrer de sortida de la vila que s’afegeix a la mencionada carretera GIV-6425, vial que prenem un curt tram, fins arribar a una cruïlla (dreta) i que seguim. És el camí asfaltat que ens duria a Millàs o a Púbol, dins la Serra de Millàs.
En arribar a la part alta del camí, deixem l’asfalt i continuem un seguit de corriols que ens enlairen fins el Puig de Queralb, començant ara, la baixada fins la zona esportiva municipal, on havíem començat la ruta...només ens queda desfer el camí fins a Púbol i acomplir un bon esmorzar a Can Bosch per donar per finalitzada aquesta ruta...
Salut i bones caminades!!

PictographCar park Altitude 309 ft
Photo ofPúbol, aparcament i començament de ruta Photo ofPúbol, aparcament i començament de ruta Photo ofPúbol, aparcament i començament de ruta

Púbol, aparcament i començament de ruta

PictographIntersection Altitude 316 ft
Photo ofSeguim per la dreta camí de Pedrinyà (retol informatiu) Photo ofSeguim per la dreta camí de Pedrinyà (retol informatiu) Photo ofSeguim per la dreta camí de Pedrinyà (retol informatiu)

Seguim per la dreta camí de Pedrinyà (retol informatiu)

PictographPhoto Altitude 325 ft
Photo ofcamí asfaltat de la zona esportiva municipal i Pedrinyà Photo ofcamí asfaltat de la zona esportiva municipal i Pedrinyà Photo ofcamí asfaltat de la zona esportiva municipal i Pedrinyà

camí asfaltat de la zona esportiva municipal i Pedrinyà

PictographIntersection Altitude 412 ft

Cruïlla, seguim recte

PictographIntersection Altitude 384 ft

Zona esportiva, seguim per l'esquerra...deixem l'asfalt

PictographIntersection Altitude 409 ft
Photo ofClot de la Baga, dreta avall (pal indicador) Photo ofClot de la Baga, dreta avall (pal indicador) Photo ofClot de la Baga, dreta avall (pal indicador)

Clot de la Baga, dreta avall (pal indicador)

PictographRisk Altitude 330 ft

carretera GIV-6425 (La Pera-Madremanya)

PictographIntersection Altitude 328 ft

PictographIntersection Altitude 323 ft
Photo ofanem per l'esquerra per visitar l'església de Sant Andreu de Pedrinyà Photo ofanem per l'esquerra per visitar l'església de Sant Andreu de Pedrinyà

anem per l'esquerra per visitar l'església de Sant Andreu de Pedrinyà

Riera de Pedrinyà i pou

Camí Vell de Vilosa

PictographIntersection Altitude 440 ft
Photo ofCruïlla, esquerra...deixem camí principal i seguim pel corriol Photo ofCruïlla, esquerra...deixem camí principal i seguim pel corriol Photo ofCruïlla, esquerra...deixem camí principal i seguim pel corriol

Cruïlla, esquerra...deixem camí principal i seguim pel corriol

PictographIntersection Altitude 470 ft
Photo ofFinal del corriol, seguim per l'esquerra Photo ofFinal del corriol, seguim per l'esquerra Photo ofFinal del corriol, seguim per l'esquerra

Final del corriol, seguim per l'esquerra

PictographIntersection Altitude 467 ft

PictographIntersection Altitude 463 ft

Seguim per la dreta...accés al Pedró de Madremanya

PictographIntersection Altitude 465 ft

Esquerra amunt

PictographRisk Altitude 495 ft
Photo ofAccés tancat per obres (passem amb compte) Photo ofAccés tancat per obres (passem amb compte) Photo ofAccés tancat per obres (passem amb compte)

Accés tancat per obres (passem amb compte)

PictographPhoto Altitude 522 ft

El Pedró

PictographIntersection Altitude 548 ft

seguim el camí de l'esquerra

PictographReligious site Altitude 557 ft
Photo ofCreu del Pedró i Altar, (Pedra de les Ofrenes) Photo ofCreu del Pedró i Altar, (Pedra de les Ofrenes) Photo ofCreu del Pedró i Altar, (Pedra de les Ofrenes)

Creu del Pedró i Altar, (Pedra de les Ofrenes)

PictographPhoto Altitude 581 ft

l’eixample

PictographReligious site Altitude 573 ft

PictographIntersection Altitude 570 ft
Photo ofSeguim per l'esquerra el carrer empedrat avall Photo ofSeguim per l'esquerra el carrer empedrat avall Photo ofSeguim per l'esquerra el carrer empedrat avall

Seguim per l'esquerra el carrer empedrat avall

PictographFountain Altitude 555 ft

Font

PictographIntersection Altitude 541 ft
Photo ofAvinguda de les Gavarres...esquerra avall Photo ofAvinguda de les Gavarres...esquerra avall Photo ofAvinguda de les Gavarres...esquerra avall

Avinguda de les Gavarres...esquerra avall

PictographRisk Altitude 479 ft

Carretera GIV-6425...seguim un tram pel vial

PictographIntersection Altitude 434 ft
Photo ofCruïlla, deixem carretera i seguim per la dreta (carretera local que duu a Millàs i Púbol) Photo ofCruïlla, deixem carretera i seguim per la dreta (carretera local que duu a Millàs i Púbol)

PictographIntersection Altitude 560 ft
Photo ofPlaça de les Bruixes, continuem l'asfalt...esquerra Photo ofPlaça de les Bruixes, continuem l'asfalt...esquerra Photo ofPlaça de les Bruixes, continuem l'asfalt...esquerra

Plaça de les Bruixes, continuem l'asfalt...esquerra

PictographIntersection Altitude 564 ft

seguim pel camí recte...deixem l'asfalt

PictographIntersection Altitude 566 ft

Cruïlla, dreta

PictographIntersection Altitude 535 ft

Serra de Millàs

PictographIntersection Altitude 618 ft
Photo ofCal Roig de Claup, cruïlla...seguim recte Photo ofCal Roig de Claup, cruïlla...seguim recte Photo ofCal Roig de Claup, cruïlla...seguim recte

Cal Roig de Claup, cruïlla...seguim recte

Photo ofseguim tot el perímetre de la tanca metàl•lica Photo ofseguim tot el perímetre de la tanca metàl•lica Photo ofseguim tot el perímetre de la tanca metàl•lica

seguim tot el perímetre de la tanca metàl•lica

PictographSummit Altitude 635 ft

Restaurant Can Bosch, final de ruta i esmorzar

• Photo of avillalbs
    avillalbs May 3, 2024

Quin recorregut tant maco!! I que bé que han vingut les darreres pluges....estava el camp molt bonic. Gràcies com sempre Capi!!

• Photo of Jaume CSS
    Jaume CSS May 9, 2024

Una maravella de caminada i un paissatge de primavera benefiat per les darreres pluges. Per recordar i tornar-hi la propera primavera. Bosc, camps, masies i racons amb una exelent armonia. 👏🏼👏🏼👏🏼

• Photo of el capi
    el capi May 9, 2024

Alça avillalbs, no m’avia adonat...gràcies a tu pel seguiment. Tens raó, mai hem desitjat tant com ara la pluja i amb aquesta s’ha activat la primavera que ara, està deixant anar la seva paleta de colors per gaudir amb l’espectacle que ens obsequia, endavant i...salut!!

Enhorabona per la tria Jaume CSS, coincideixo amb tu que la primavera és vida i l’hem de gaudir a fons. Gràcies pel teu comentari...salut!!

• Photo of Jordi Llenas
    Jordi Llenas May 16, 2024

Avui l'hem seguit, una colla de caminaires del Baix Empordà, hem sortit des de la Zona esportiva de Madremanya. Els caminets fins a la carretera de Púbol, no els coneixia, molt macus.
    Des de Púbol a Madremanya hi passàvem a la caminada de Torroella als Àngels, que organitzavem cada any el Casal del Montgrí, de Torroella.
    Moltes gràcies per compartir.

• Photo of el capi
    el capi May 16, 2024

Gràcies a tu per seguir-la i valorar-la Jordi, enhorabona per aquesta colla de caminaires. Se d’aquesta llarga caminada fins els Àngels perquè crec que l’última edició, vàrem coincidir amb algun tram del vostre recorregut...endavant i salut!!