ΨΗΛΟΡΕΙΤΗΣ (ΙΔΗ): Γύρος των 5 ψηλότερων κορυφών

Photo ofΨΗΛΟΡΕΙΤΗΣ (ΙΔΗ): Γύρος των 5 ψηλότερων κορυφών Photo ofΨΗΛΟΡΕΙΤΗΣ (ΙΔΗ): Γύρος των 5 ψηλότερων κορυφών Photo ofΨΗΛΟΡΕΙΤΗΣ (ΙΔΗ): Γύρος των 5 ψηλότερων κορυφών

October 18, 2023
October 2023

near Platánia, Crete (Greece)

Από τον Λάκκο του Μυγερού ανεβαίνουμε χωρίς σήμανση στην κορυφή Στολίστρα. Η κόντρα ανάβαση είναι δυνατή και καταλήγει σε βράχια όπου πιθανώς χρειαστεί να χρησιμοποιήσουμε και τα χέρια, ανάλογα με τις επιλογές μας. Μετά τη Στολίστρα ακολουθούμε τη ράχη μέχρι τον Τίμιο Σταυρό, την ψηλότερη κορυφή του βουνού.
Από εκεί, μπαίνουμε στο εμφανές κλασικό μονοπάτι και κατεβαίνουμε μέχρι ένα σημείο από το οποίο ξεκινούμε την ανάβαση στην κορυφή Αγκαθιάς. Από τον Αγκαθιά συνεχίζουμε με στόχο την κορυφή Κούσακας καθορίζοντας την πορεία με το μάτι, ενώ από κάποιο σημείο και μετά μας οδηγούν κούκοι. Η κόντρα ανάβαση για την κορυφή είναι αξιοπρεπής.
Από εδώ αρχίζουμε να κλείνουμε τον κύκλο, ακολουθώντας τις ράχες μέχρι την κορυφή Βουλουμένου (άλλη μία αξιοπρεπής κόντρα ανάβαση), μετά την οποία ακολουθεί μόνο κατάβαση. Βρίσκουμε το κλασικό μονοπάτι και το κατεβαίνουμε μέχρι τον Λάκκο του Μυγερού.

Αν εξαιρέσουμε τους κούκους που προαναφέρθηκαν, σήμανση υπάρχει μόνο στο κλασικό μονοπάτι που ανεβαίνει από τον Λάκκο του Μυγερού στον Τίμιο Σταυρό. Μάλιστα, αυτό το τμήμα, ενώ δεν χρειάζεται καθόλου σήμανση (καλοπατημένο, χωρίς να ανοίγονται εναλλακτικές και σε μεγάλο μέρος του στρωμένο με πλάκες/πέτρες), είναι φορτωμένο με πυκνές κόκκινες βούλες και κίτρινα βέλη που αλλοιώνουν την αισθητική του μονοπατιού. Στην υπόλοιπη διαδρομή, η εύρεση της πορείας σε κάποια τμήματα εκτός ραχών δεν είναι τόσο προφανής για ένα μη εξασκημένο μάτι.

Προτιμήσαμε να κάνουμε τον κύκλο με αυτή τη φορά, ώστε να έχουμε ως ανάβαση την απότομη πλαγιά της Στολίστρας. Σε αυτό βάρυνε και η πρόβλεψη για βροχή το μεσημέρι, καθώς δεν θα θέλαμε να την έχουμε ως κατάβαση υπό βροχή.

Ενδεικτικοί καθαροί χρόνοι (μοναχική πορεία):
Λάκκος του Μυγερού - Στολίστρα 1.40
Στολίστρα - Τίμιος Σταυρός 0.25
Τίμιος Σταυρός - Αγκαθιάς 0.30
Αγκαθιάς - Κούσακας 1.05
Κούσακας - Βουλουμένου 0.30
Βουλουμένου - κλασικό μονοπάτι 0.15
Μονοπάτι - Λάκκος του Μυγερού 0.55

Υπήρχαν κοπάδια, όλα χωρίς τσοπανόσκυλα (ο γενικός κανόνας στην Κρήτη).

Περισσότερες πληροφορίες στις λεζάντες και στα σχόλια των φωτογραφιών.

Η ανάβαση στη Στολίστρα

1. Καθορίζουμε την πορεία με το μάτι. 2. Τα οικήματα στον Λάκκο του Μυγερού.

Αργότερα βγαίνουμε στα δεξιά του.

PictographFauna Altitude 7,667 ft

Τίμιος Σταυρός

1. Όπως ερχόμαστε από τη Στολίστρα. 2. Όπως καταλήγει το κλασικό μονοπάτι. 3. Θέα προς τα νότια. 4. Θέα προς τα βόρεια. 5. Η συνέχεια της πορείας μας. Στο κέντρο ο Αγκαθιάς.

Και ανεβαίνουμε τον Αγκαθιά.

Ακολουθήσαμε τη ράχη στα δεξιά. Εναλλακτικά, μπορεί κάποιος να ανέβει λίγο χαμηλότερα στα αριστερά της.

Και το Αιγαίο.

Ακολουθούμε πλέον το κλασικό μονοπάτι.