Przełęcz Wyżniańska - Rawki, Krzemieniec, Wetlina

Photo ofPrzełęcz Wyżniańska - Rawki, Krzemieniec, Wetlina Photo ofPrzełęcz Wyżniańska - Rawki, Krzemieniec, Wetlina Photo ofPrzełęcz Wyżniańska - Rawki, Krzemieniec, Wetlina

August 28, 2020
August 2020

near Berehy Górne, Województwo podkarpackie (Polska)

Wędrówkę zaczynamy z Przełęczy Wyżniańskiej (tu podjechaliśmy autobusem z Wetliny) skąd idziemy koło Bacówki "Pod Rawkami" na Małą Rawkę następnie na Wielką Rawkę (jeden z lepszych punktow widokowych, przy dobrej pogodzie świetny widok na połoniny Wetlińską i Caryńską, Tarnicę i wiele innych). Z Wielkiej Rawki ok 30 minut idziemy na Krzemieniec (znaki podają 45') czyli trójstyk granic polskiej, ukraińskiej i słowackiej. Z Krzemieńca wracamy tą samą drogą do Małej Rawki i tu odbijamy w zielony szlak i przez Dział wracamy do Wetliny. Powrót jest długi, ale nie wymagający. W jednej trzeciej drogi od Małej Rawki jest wiata pod którą można odpocząć i się posilić.

Przełęcz Wyżniańska

Bacówka pod Małą Rawką

Obelisk

Wielka Rawka

Prawdziwy szczyt jest ok 100m w stronę Małej Rawki, co doskonale widać stojąc przy oznaczeniu.