پرو چشمه، ارفه ده، ۱۱ اردیبهشت ۴۰۳

Photo ofپرو چشمه،  ارفه ده،  ۱۱ اردیبهشت ۴۰۳ Photo ofپرو چشمه،  ارفه ده،  ۱۱ اردیبهشت ۴۰۳ Photo ofپرو چشمه،  ارفه ده،  ۱۱ اردیبهشت ۴۰۳

April 30, 2024
April 2024

near Arfeh Darreh, Māzandarān (Iran)

چشمه پرو
واقعا دل آدم به درد میاد !!!!
وقتی از ارفه ده، و بعد گذر از مسیری بسیار زیبا، به چشمه پرو (پرو چشمه)، که خود بهشتی است بی مانند، میرسی و با آثار زباله بجا مانده در کنار چشمه و در میان گلها و سبزه زارها مواجهه می شوی؛

دوست عزیزی که قدرت حمل کنسرو، تا محل چشمه را داشتی، باور کن قوطی خالی آن، سبکتر است و‌حمل آن سخت نیست،
دوست عزیزی که گلاس شکسته موبایل خود را، دقیقاً کنار چشمه انداختی، چشمه ای که از آن، آب گوارا نوش جان کردی، زباله دانی نیست،

دوست عزیزی که بطری خالی، روکش بیسکویت و شکلات و‌ کره و پنیر، و نایلون بلا استفاده را، در محل چشمه و اطراف آن ریختی، با شما هستم،

اگر زمانی که به چشمه رسیدی، با این حجم زباله مواجه می شدی، برایت دلچسب بود؟

خود خواه و خود بین نباشیم!!!!!

زمانی که از طبیعت زیبا استفاده میکنیم و لذت میبریم، با رفتار غیرمسئولانه و ریختن زباله خود، این فرصت و نعمت را، از دیگران و آیندگان، دریغ نکنیم!!