Prullans cova d'anes

September 1, 2023
August 2023

near Prullans, Catalunya (España)

Ruta circular des de Prullans passant per:
- Cova d'Anes

Anem a la cova d'Anes des de dalt del poble de Prullans, d'on surt el camí.
El camí esta ben marcat i fressat.
D'anada deixes a l'esquerra el trencant cap a una petita via ferrata, que es veu des del camí. Jo he marcat el punt a la tornada, que hem fet pel mateix camí.
El 1er punt marcat a la dreta, es pot passar també x l'esquerra, va al mateix lloc, però us perdreu unes vistes molt boniques sobre la vall, la Cerdanya i el Cadí.
Per fer la cova d'Anes cal que porteu frontal i si aneu a l'estiu algo de màniga llarga.
La cova es amplia i es passa be fins que s'arriba a una porta de ferro que separa termes municipals de Prullans i Bellver. Tot aquest 1er tram no hi ha practicament formacions rellevants d'estalactites i estalagmites.
A partir de la porta ja hi ha mes humitat, la pedra es fa relliscosa, s'ha de vigilar mes per no caure. Al 1er tram hi ha una corda posada que t'ajuda a baixar ( i dsprs a pujar). Val la pena, la sala on arribes es molt bonica amb formacions de columnes d'estalactites i estalagmites. Per darrera les formacions continua el camí fins un altre sala també molt bonica.
Nosaltres no vam avançar mes, estàvem contents d'haver arribat fins allà i el terra era molt relliscos. Nomes hi ha un camí, per lo que la cova no es perdedora. Ens va costar una mica pujar el tram de la corda, doncs la pedra es molt llisa i estava molt humida i relliscava molt.
Dsprs de veure la cova vam tonar pel mateix camí