Παγουνι προς Καταφύγιο ΕΟΣ Νιγρίτας

Photo ofΠαγουνι προς Καταφύγιο ΕΟΣ Νιγρίτας Photo ofΠαγουνι προς Καταφύγιο ΕΟΣ Νιγρίτας Photo ofΠαγουνι προς Καταφύγιο ΕΟΣ Νιγρίτας

November 6, 2019
October 2019

near Terpní, Central Macedonia (Greece)

Μια όμορφη κυκλική διαδρομή προς το καταφύγιο (Γεώργιος Τότας) του ΕΟΣ Νιγρίτας κ πίσω.. Η διαδρομή ξεκινάει από τη θέση Παγούνι. Για να φτάσετε μέχρι εκεί θα πάρετε τον χωματόδρομο Νιγρίτας-Σοχού μέσα από τη Νιγρίτα κ θα οδηγήσετε μέχρι να συναντήσετε πρώτο κιόσκι κ τη διασταύρωση που δείχνει αριστερά για καταφύγιο κ ευθεία συνεχίζει για Σοχό.Από εδώ ξεκινάει η πορεία.Ακολουθάμε το δρόμο προς το καταφύγιο κ αφού διανύσουμε 250 μέτρα θα δούμε στα δεξιά μας την ταμπέλα που ξεκινάει το μονοπάτι μας.Από εδώ κ πέρα ακολουθείτε το μονοπάτι το οποίο οδηγεί κάτω στο ρέμα κ μετά στη πηγή του Αγά(τοποθεσία Αγα).Συνεχίζετε την πορεία σας σύμφωνα με την ταμπέλα κ ακολουθείτε το μονοπάτι όπου αρχίζει κ ανηφορίζει με την μεγαλύτερη κλίση του να είναι στα 7-10% για περίπου ένα χιλιόμετρο.Το μονοπάτι κάποια στιγμή τελειώνει κ γίνεται δρόμος.Συνεχίζουμε δρόμο δρόμο για περίπου 1.5χλμ ωσότου συναντήσουμε στα αριστερά μας την αρχή του επόμενου μονοπατιού,υπάρχει κ σήμανση.Ακολουθείτε το μονοπάτι το οποίο κάποια στιγμή κατηφορίζει κ μας οδηγεί στις πηγές του Ζάχου(τοποθεσία Ζάχου σωληνάρι).
Εκεί υπάρχει σήμανση που μας κατευθύνει αριστερά προς το καταφύγιο.Περπατώντας το μονοπάτι θα βγούμε στη διασταύρωση πριν το καταφύγιο.Δρόμο δρόμο πλέον κ σε 300 μέτρα θα φτάσουμε στην κεντρική πύλη του καταφυγίου.Μετά την απαραίτητη στάση για ξεκούραση στο καταφύγιο κ να θαυμάσουμε την πανοραμική θέα της Νιγρίτας κ όλης της κοιλάδας του Στρυμόνα η πορεία ξεκινάει για την επιστροφή.Το μονοπάτι ξεκινάει δεξιά ακριβώς μόλις περάσετε την πύλη.Περπατώντας το μονοπάτι θα βγούμε σε ένα υπέροχο λιβάδι με χαρακτηριστικό το μοναχικό μεγάλο δέντρο (τοποθεσία Τσιμπαλάκι) κ αρκετούς δρόμους να διασταυρώνονται. Θα ακολουθήσουμε το 2 δρόμο λοξά στα δεξιά μας κ περπατώντας παράλληλα με τα δέντρα θα συναντήσουμε το μονοπάτι που κατηφορίζει την πλαγιά κ τελειώνει κάτω στο γεφυράκι (τοποθεσία Μπριάτανος) με τα μεγάλα πλατάνια.
Πλέον η υπόλοιπη διαδρομή της επιστροφής γίνεται από το δρόμο που κάποτε ήταν μονοπάτι.
Επόμενη διασταύρωση (τοποθεσία Συναγωνίστρια) ακολουθούμε το δρόμο αριστερά κ συνεχίζουμε μέχρι να φτάσουμε στο σημείο όπου ξεκίνησε η πορεία μας..
Καλή διασκέδαση..

• Photo of aik007
    aik007 Dec 17, 2019

Μετά το 1ο χιλ συναντήσαμε ένα ρέμα με αρκετό νερό (Δεκέμβριος)
    Δεν το διασχίσαμε, επιστρέψαμε και κάναμε το 2ο σκέλος μέχρι το καταφύγιο και πίσω από το ίδιο
    Ο χώρος του καταφυγίου είναι πολύ περιποιημένος