Photo ofProkletije: iz doline Ropojane, dolina jezerca (Buni Jezercë), Maja e Bojës, Maja e Jezercës Photo ofProkletije: iz doline Ropojane, dolina jezerca (Buni Jezercë), Maja e Bojës, Maja e Jezercës Photo ofProkletije: iz doline Ropojane, dolina jezerca (Buni Jezercë), Maja e Bojës, Maja e Jezercës

Very difficult
March 24, 2024
March 2024

near Vusanje, Gusinje (Montenegro)

Povratak na Prokletije dve nedelje nakon pokušaja uspona na Maja e Jezercës od koga smo tada odustali zbog velike količine nestabilizovanog snega u kuloaru iznad Velikog jezera.

Za razliku od prvog pokušaja kada smo kampovali u dolini jezera, ovaj put ideja je bila da što lakši i samo sa neophodnom opremom pokušamo brzi uspon na Maja e Jezercës.

Pošto smo uspeli da vozilom pristupimo do kraja doline Ropojane i time uštedimo skoro 4km pešačenja u jednom pravcu od Vusanja, krenuli smo rano (02:30h) i brzo smo stigli u dolinu jezera u samo svitanje, a ohrabreni brzinom kretanja, kvalitetom snega i vremenskim uslovima, tada se dogovaramo da prvo pokušamo uspon na Maja e Bojës, a zatim i na Maja e Jezercës!

Ovaj GPX snimak prati moj pokušaj i odustajanje od daljeg poduhvata ispod Maja e Bojës i povratak nazad u dolinu Ropojane, ali neka ostane ubeleženo ovde da su moji prijatelji nastavili dalje i uspeli u istom danu da se popenju na oba vrha!

Njihov uspon na Maja e Bojës i Maja e Jezercës trajao je ukupno 16h 30min i prešli su 19,5km sa 2170m uspona!