Photo ofΠριόνια - Μαυρόλογγος - Ράχη Μελιτζάνη - Μπάρα - Κεραμίδι - Καταφύγιο Α - Πριόνια Photo ofΠριόνια - Μαυρόλογγος - Ράχη Μελιτζάνη - Μπάρα - Κεραμίδι - Καταφύγιο Α - Πριόνια Photo ofΠριόνια - Μαυρόλογγος - Ράχη Μελιτζάνη - Μπάρα - Κεραμίδι - Καταφύγιο Α - Πριόνια

September 2, 2019
September 2019

near Litóchoro, Central Macedonia (Greece)

Η εκκίνηση γίνεται από το χώρο στάθμευσης στη θέση Πριόνια και ακολουθεί το πασίγνωστο μονοπάτι Ε4 που οδηγεί στο καταφύγιο Α (καταφύγιο Ζολώτα ή Σπήλιος Αγαπητός). Μετά από δύο χιλιόμετρα στο Ε4, αφού περάσουμε τη θέση Πηγαδούλι όπου υπάρχει κιόσκι και η μοναδική πηγή που συναντούμε στην πορεία μας, συναντάμε σηματοδοτημένη διασταύρωση. Εμείς ακολουθούμε το μονοπάτι για λιβαδάκι μέσω του ρέματος του μαυρόλογγου. Το μονοπάτι αυτό είναι σαφές, καθαρό λόγω των μαραθωνίων που το χρησιμοποιούν και πολύ καλά σηματοδοτημένο. Μετά από 1800 μέτρα περίπου στο μονοπάτι αυτό και αφού κερδίσουμε 400 μέτρα υψόμετρο, φτάνουμε σε πολύ χαρακτηριστικό ξέφωτο. Είναι η βάση της ράχης Μελιτζάνη. Κατευθυνόμαστε δεξιά (δηλαδή νότια) διασχίζουμε το ξέφωτο και στα πρώτα δέντρα συναντούμε διχάλα μονοπατιών με πινακίδες. Διαλέγουμε το δεξί παρακλάδι με την πινακίδα "Καλόγερος" και ανηφορίζουμε πάνω στη ράχη ισχυρά σε καθαρό, καλογραμμένο, σηματοδοτημένο και σαφές μονοπάτι για ένα χιλιόμετρο περίπου, ώσπου να συναντήσουμε μικρό βράχινο εμπόδιο το οποίο φαινομενικά φράζει την ανάβαση στη ράχη. Εδώ (υψόμετρο 2080μ.) εγκαταλείπουμε τη ράχη Μελιτζάνη και ακολουθούμε το σηματοδοτημένο μονοπάτι που τραβερσάρει και οδηγεί μετά από 750 εκπληκτικής ομορφιάς μέτρα σε αλπικό οροπέδιο. Από εκεί ακολουθώντας ίχνη μονοπατιών με ισχνή έως καθόλου σήμανση πηγαίνουμε στην κορυφή Κεραμίδι (2400μ.) στο χείλος εντυπωσιακότατης ορθοπλαγιάς με μοναδικά θέα στον Ενιπέα, τη θάλασσα άλλα και τις ψηλές κορυφές. Αφήνουμε το Κεραμίδι, κατευθυνομαστε δυτικά, περνάμε από χαρακτηριστικό αυχένα στη βάση του Αγίου Αντωνίου και μετά με βόρεια κατεύθυνση βγαίνουμε στις σταυραϊτιές και τη χαρακτηριστική χιονότρυπα του Αγίου Αντωνίου. Καταβαίνουμε από τις σταυραϊτιές και φτάνουμε στο δημοφιλέστατο και πολυσύχναστο μονοπάτι που οδηγεί από το καταφύγιο Α στη κορυφή Σκάλα. Το ακολουθούμε και κατηφορίζουμε αρχικά στο καταφύγιο Α και τελικά στο σημείο εκκίνησης στα πριόνια.
Η παραπάνω πορεία συγκαταλέγεται άνετα στις τρεις ομορφότερες του Ολύμπου μιας και μας χαρίζει εικόνες από όλα τα πρόσωπα του βουνού: Πανέμορφη βλάστηση στο μονοπάτι του Μαυρόλογγου και τη ράχη Μελιτζάνη, εκπληκτική θέα στις ψηλές κορυφές και ορθοπλαγιές στη Ράχη Μελιτζάνη και στην Τραβέρσα, άγρια ομορφιά στο Κεραμίδι και τις σταυραϊτιές και πανέμορφη θέα στις νότιες κορυφές του Ολύμπου (Καλόγερος κλπ) από το μονοπάτι προς το καταφύγιο Α.
Αν και αρκετά επίπονη και κουραστική (ιδιαίτερα στην κατάβασή της μέσω του Ε4) συνιστάται ανεπιφύλακτα!