Prionia - Agapitos - Apostolidis 29 Αυγ 2023

Photo ofPrionia - Agapitos - Apostolidis 29 Αυγ 2023 Photo ofPrionia - Agapitos - Apostolidis 29 Αυγ 2023 Photo ofPrionia - Agapitos - Apostolidis 29 Αυγ 2023

September 29, 2023
August 2023

near Moni Ayiou Dionyisou On Olympus, Central Macedonia (Greece)

Η κλασική διαδρομή από Πριόνια πρώτα προς Αγαπητό και μετά προς Αποστολίδη μέσω Ζωναριών. Η πεζοπορία έγινε 29 Αυγ 2023 με πολύ καθαρή ατμόσφαιρα αλλά με πολύ αέρα μετά τον Αγαπητό, ο οποίος έπεσε λόγω κάλυψης μετά την πρώτη κούρμπα των Ζωναριών. Οι πρώτες 100άδες μέτρα υψομέτρου μέτα τα Πριόνια είνα μέσα σε πανέμορφο πυκνό δάσος από Οξιές, στη συνέχεια δίνουν τη θέση τους σε κάτι που μοιάζει με έλατο ή ρόμπολο. 100 μέτρα ψηλότερα από τον Αγαπητό το δάσος σταματά και πλέον όλο το τεραίν γίνεται θρυματισμένος βράχος μέχρι τον Αποστολίδη.

Μερικές πληροφορίες που δεν τις γνωρίζαμε και τις μάθαμε κατά την ανάβαση και κατά τη γνώμη μου είναι πολύ χρήσιμες :

- Το καταφύγιο Αποστολίδη την εποχή τουλάχιστον που έγινε η πεζοπορία, σύμφωνα με τον κανονισμό του δέχεται πεζοπόρους μέχρι τις 8 το σούρουπο, καθώς 9 ακριβώς κλείνει η κουζίνα, και στις 10 είναι το σιωπητήριο με κλείσιμο όλου του φωτισμού σε όλο το καταφύγιο. (Οποιος θέλει βέβαια μπορεί να κάτσει στη τραπεζαρία ή έξω από το καταφύγιο και μετά τις 10 χαμηλόφωνα για όσο θέλει και φακό κινητού για τη μετακίνησή του στα δωμάτια.)
Εμείς ξεκινήσαμε αργά στις 9:30 το πρωί από τα Πριόνια, κάναμε 1 ώρα στάση στον Αγαπητό, οπότε φτάσαμε ακριβώς στις 8 στον Αποστολίδη.

- Στο καταφύγιο στον Αποστολίδη το σήμα στο κινητο είναι ανύπαρκτο, μπορείς να βρεις ελάχιστες 1-2 γραμμές αν περιηγηθείς 20 μέτρα έξω από το καταφύγιο αλλά και πάλι είναι εντελώς ασταθές. Ωστόσο όπως μάθαμε υπάρχει μια κεραία αναμετάδοσης κάπου (ίσως στο καταφύγιο) η οποία ενεργοποιείται από τις 9:30 το πρωί μέχρι τις 2-3 το μεσημέρι, που μάλλον την διαχειρίζεται ο διαχειριστής του καταφυγίου (σε αυτές τις ώρες όλοι μας είχαμε σήμα στα κινητά).

- Ο κανονισμός που υπάρχει και στα 2 καταφύγια (και πιθανόν σε όλα) είναι πως ό,τι σκουπίδια φέρνεις στο βουνό τα κατεβάζεις από το βουνό εσύ στο σάκο σου κατά την κατάβαση. Αντίθετα ό,τι σκουπίδια δημιουργούνται από προϊοντα που αγοράζεις από το καταφύγιο (π.χ. νεράκια εχουν συγκεκριμένη μάρκα), τα αφήνεις στο καταφύγιο και είναι υπεύθυνο το καταφύγιο για να τα κατεβάσει από το βουνό (καθημερινά υπάρχουν 6-7 μουλάρια που ανεβοκατεβαίνουν από Γκόρτσια - Πετροστρουγκα)

- Στο καταφύγιο υπάρχει ηλεκτρικό ρεύμα από ηλιακά πανελς αλλά η πρόσβαση για φόρτιση συσκευών είναι δύσκολη λόγω τεράστιας ζήτησης (πολλών ατόμων). Πρακτικά την βγάζεις με powerbank και λογισμένη χρήση.

- Στις τουαλέτες και τους νιπτήρες το νερό χρήσης είναι περιορισμένο, στους νιπτήρες η παροχή είναι με το σταγονόμετρο, λογικά επειδή προέρχεται από συλλογή νερού από το λιώσιμο των χιονιών και είναι περιορισμένο. Κατά τ'άλλα οι τουαλέτες στον Αποστολίδη ήταν πολύ πιο καθαρές από του Αγαπητού (εννοείται όλες τούρκικες).

- Σε μεγάλη ζήτηση στο καταφύγιο του Αποστολίδη γίνεται κατάχρηση για μεγιστοποίηση των ατόμων. Τα κρεβάτια στις κουκέτες είναι προβλεπόμενα και άνετα, ωστόσο τα κρεβάτια που βρίσκονται σε πρώην μπαλκόνι (δίπλα στα ηλιακά πάνελ) προσφέρουν μεν θέα προς τα στεφάνια, αλλά ο χώρος αυτοεξυπηρέτησης είναι ανύπαρκτος, όπως και η ανακύκλωση του αέρα, ενώ η κλίνη είναι ουσιαστικα λεπτά στρώματα πάνω σε 2 μετρες σε μήκος κασέλες. Δύσκολος ύπνος. Η θέρμανση στον χώρο αυτό γίνεται από μπουρί της ξυλόσομπας που βρίσκεται στην τραπεζαρία (ακριβώς από κάτω) η οποία αν δεν λειτουργήσει έχει ως αποτέλεσμα μεγάλη υγρασία στα στρώματα.

- Ο καιρός πάνω δεν ακολουθεί καμιά μετεωρολογική πρόβλεψη όσον αφορά τη θερμοκρασία οπότε καλό είναι ο αναβάτης να είναι προετοιμασμένος για όλες τις θερμοκρασίες - μποφόρ. Όλα τα μοντέλα του windy καθώς και 3-4 σαητ προγνωσης πέσανε έξω. Η θερμοκρασία στο θερμόμετρο που είχαμε είχε ελάχιστο τους 8-9 βαθμούς και μέγιστο τους 31, χωρίς να ακολουθείται μοτίβο θερμοκρασιας - υψομετρου.

- Στο καταφύγιο του Αποστολίδη στο χώρο των τουαλετών και της τραπεζαρίας επιτρέπεται η χρήση των ορειβατικών. Σε όλους τους υπόλοιπους χώρους απαγορεύεται, και επιτρέπεται μόνο χρήση παντοφλών.

- Γύρω από το καταφύγιο Αποστολίδη υπάρχουν 4-5 οριοθετημένοι χώροι με πέτρες σε ημισεληνο υψους 1 μετρο για κάλυψη στους οποίους μπορούν να στηθούν σκηνές.