Photo ofPrimer tram del Camí de Sant Jaume per la costa - de la frontera Hendaia-Irun a Pasaia / Donosti Photo ofPrimer tram del Camí de Sant Jaume per la costa - de la frontera Hendaia-Irun a Pasaia / Donosti Photo ofPrimer tram del Camí de Sant Jaume per la costa - de la frontera Hendaia-Irun a Pasaia / Donosti

December 3, 2022
December 2022

near Hendaye, Nouvelle-Aquitaine (Francia)

Primera jornada. Sortint del Pont internacional de Sant Jaume (uneix Hendaia amb Irun) pujem fins a Guadalupe. Una mica després hem de decidir si anar per una ruta més agradable amb poc desnivell, o si preferim pujar al pic del mont Jaikibel. Es més exigent física i tècnicament la pujada pero tampoc massa; si hi ha bona visibilitat i creus q podràs, val molt la pena.

Passes durant el descens per cuatre torres de defensa q es van construir durant les guerres carlistes.

Hi ha una bifurcació per anar a Lezo i donar la volta, o pots agafar el camí oficial com jo vaig fer cap a Pasaia. Per pasar hauras d’agafar un petit barco a Pasaia (conecta els dos Pasajes) que et cobra 1.10€

Per problemas de bateria vaig deixar de grabar la ruta a Pasaia/Pasajes de San Pedro, pero és continuar amb les fletxes grogues pel mont Ulia.