Priene Z Yolu Güllübahçe Turun - Davutlar

Photo ofPriene Z Yolu Güllübahçe Turun - Davutlar Photo ofPriene Z Yolu Güllübahçe Turun - Davutlar Photo ofPriene Z Yolu Güllübahçe Turun - Davutlar

April 9, 2023
April 2023

near Güllübahçe Turun, Aydın (Türkiye)

Priene Z Yolu Söke Parkuruna, Güllübahçe Turunçlar'dan başladık.
Değirmen sokaktan yukarıya doğru, kıvrıla kıvrıla ve çok güzel manzaralar izleyerek çıkılıyor. 3 kilometre yürüdükten sonra Priene Akropolisine varılıyor. Burada yılın her mevsiminde akan, buz gibi soğuk sulu bir çoban çeşmesi var.
Çeşmeden sonra, önümüzde olan 830m. rakımlı tepeyi, merdiven gibi kayalıkları tırmanarak aşıyoruz. Daha sonra Nallıca Yaylası'na kadar, patika ve orman yollarında yürüyerek ve yine güzel manzaralar izleyerek devam ediyoruz. Nallıca Yaylası'nda (Rakım: 970 m.) yemek molası veriyoruz. Buradaki çeşmeden, buz gibi soğuk su takviyesi yaptıktan sonra, sürekli çamların altındaki patikada yürüyerek Kurşunlu Manastırı'na geçiyoruz.
Kısa bir fotoğraf çekme molasından sonra, Manastırdan başlayarak Davutlar'a kadar, yöreye özgü çeşitli makiler arasında, kıvrıla kıvrıla inen ve tamamen gölge çok güzel bir patikada yürüyoruz.
Bu parkur, sadece dağ/doğa yürüyüşü için uygun, biraz zor bir özelliktedir.
Burada yürümek için en uygun zaman olarak, Nisan ve Mayıs aylarını önerebilirim.