PRİENE Z YOLU-KURŞUNLU MANASTRI-DAVUTLAR

Photo ofPRİENE Z YOLU-KURŞUNLU MANASTRI-DAVUTLAR Photo ofPRİENE Z YOLU-KURŞUNLU MANASTRI-DAVUTLAR Photo ofPRİENE Z YOLU-KURŞUNLU MANASTRI-DAVUTLAR

May 1, 2015
May 2015

near Turunçlar, Aydın (Türkiye Cumhuriyeti)

Viewed 2021 times, downloaded 57 times

Grubumuzla, yürümeye Priene antik kentinden başladık.
Antik kenti biraz gezdikten sonra, 2500 yıl öncesi insan emeği ile, antik kentin hemen kuzeyindeki büyük kaya kütlesi oyularak merdiven olarak yapılan, yaklaşık 100 metre yüksekliğindeki, zaman zaman 50 cm kadar daralan Priene Antik Z Yolunu tırmandık.
Daha sonra önümüzdeki kayalıkları biraz zorlanarak da olsa, aşarak Narlıca Yaylasına vardık. Burada verdiğimiz öğle molasından sonra önce Kurşunlu Manastırı'na, sonra da Davutlar beldesine indik.
Parkur boyunca üç dört yerde içilebilecek durumda, her mevsim akan orman çeşmesi ve doğal su kaynakları bulunuyor.
Buram buram tarih kokan, çok güzel bitki örtüsüne sahip nefis bir parkur.
Buradaki kayıt, Priene antik kentten başladı. Bu yürüyüşümüzde ilk kez denediğimiz bir yerden dağı aştık. Rota kaydı, telefonumuzun pilinin bitmesi nedeniyle ne yazık ki 2-3 km kadar eksik kalmıştır. Toplam rota uzunluğu 16-17 km kadardır.