PRİENE-AKROPOL-TURUNÇLAR

May 8, 2022
May 2022

near Güllübahçe Turun, Aydın (Türkiye)

Doğa yürüyüşü grubumuzla Priene antik kentini gezdikten sonra tiyatronun üzerinden patikaya girdik.
Grup arkadaşlarımızla Z Yolunu tırmanıp akropole çıktık. Madara Çeşmesi'nde kısa bir moladan sonra, batı yönüne doğru bir km kadar orman yolunda yürüyüp ormana girdik. Burada keçi patikalarını izleyerek devam ettik. Grubumuzdaki bazı arkadaşların deneyimsiz ve performanslarının düşük olması zaman kaybına neden oluyordu. Bu nedenle parkura bir süre yatay ve eski bir patikadan devam ettik. Patika, suyu akmayan bir derede tıkanmaya başlayınca aynı patikadan geri döndük. Yemek molamızdan sonra çoban çeşmesine uğradık. Kısa bir serinleme molasından sonra, çeşmenin doğusundaki orman yolundan Turunçlar çınaraltı meydanına inerek yürüyüşümüzü tamamladık.

PRİENE ANTİK KENTİ

ATHENA TAPINAĞI

TİYATRO

Z YOLU

PictographPanorama Altitude 737 ft

AKROPOL

MADARA ÇEŞMESİ

ÇARŞAK MEVKİİ

Çarşak karşıdaki kayalıkların sol yamacında bulunuyor. Zaman zaman geçit olarak kullandığımız, tırmanıp çıktığımız oldukça dik ve kayalık yamaç. Çarşakta çok büyük kayalar da var. Tırmanırken, her adımda çok dikkatli olmak gerekiyor.

PATİKA

Patika dereye kadar yatay olarak devam ediyor. Derenin karşısı dik bir yamaç ve çok sık maki türü çalılıklar var. Burada geri dönüp aynı patikadan çeşmeye yürüdük.