Πρέσπες : Αγ. Γεώργιος - Ντέβας - Ρότι - Ψαράδες

Photo ofΠρέσπες : Αγ. Γεώργιος - Ντέβας - Ρότι - Ψαράδες Photo ofΠρέσπες : Αγ. Γεώργιος - Ντέβας - Ρότι - Ψαράδες Photo ofΠρέσπες : Αγ. Γεώργιος - Ντέβας - Ρότι - Ψαράδες

March 3, 2024
March 2024

•   5 2 Reviews

near Kulla Perava, West Macedonia (Greece)

Eύκολη πεζοπορική διαδρομή που ξεκινά από το εκκλησάκι του Αγ. Γεωργίου ( Το πρώτο waypoint μετά την έναρξη) αριστερά του ασφαλτοστρωμένου δρόμου προς τους Ψαράδες. Αμέσως μετά από το εκκλησάκι, αριστερά από το χωματόδρομο που οδηγεί στην κορυφή του Ντέβας, μπαίνουμε σε μονοπάτι σε δάσος κέδρων. Το μονοπάτι είναι ευδιάκριτο και επιπλέον υπάρχουν και υποβοηθητικές κορδέλες σε δέντρα. Η θέα προς τις λίμνες των Πρεσπών είναι εξαιρετική. Στην διαδρομή υπάρχουν ερείπια από πολυβολεία του εμφυλίου πολέμου.. Επίσης υπάρχει ενημερωτική πινακίδα για το βουνό Ντέβας και τη βλάστησή του καθώς και στύλος σήμανσης του μονοπατιού που οδηγεί στα ερείπια της εκκλησίας της Αγ.Βαρβάρας. Το μονοπάτι κινείται μέσα σε δάσος και αφού περάσει από τα ερείπια της εκκλησίας καθώς και οχυρωματικών έργων του εμφυλίου κατηφορίζει ξανά και συναντά τον χωματόδρομο. Ακολουθούμε πλέον τον χωματόδρομο και μετά από συνεχείς και εύκολες παρακάμψεις του φτάνουμε στην ψηλότερη κορυφή του Ντέβας που παρέχει περιμετρική θέα . Στην συνέχεια κινούμαστε πάνω στην κορυφογραμμή εκτός μονοπατιού και χωρίς δυσκολία φτάνουμε στο ορόσημο της δεύτερης ψηλότερης κορυφής του βουνού. Από αυτό το σημείο ξεκινούμε να κατηφορίζουμε ήπια εκτός μονοπατιού περνώντας από ανοίγματα του δάσους και φτάνουμε στα χαλάσματα του παλιού εργοστασίου του ΔΣΕ.
Η κατάβαση έγινε πάνω σε ράχη με σχεδόν δυτική κατεύθυνση και φτάνοντας σε μικρό σέλωμα η παράκαμψη μικρού λοφίσκου από τα δέξια (στο σημείο αυτό θέλει λίγο προσοχή ) μπαίνοντας σε ρεματιά την οποία ακολουθούμε ως την έξοδο στον παραλίμνιο χωματόδρομο , τον οποίο ακολουθούμε μέχρι την διασταύρωση για Ρότι.
Ακολουθούμε το μονοπάτι που είναι πολύ βατό και φτάνουμε εύκολα στο ακρωτήριο όπου υπάρχει κιόσκι και μας δίνεται η ευκαιρία για πανοραμική θέα της Μεγάλης Πρέσπας.
Η διαδρομή αυτή θα μπορούσε να συνδιαστεί και με την ακόλουθη διαδρομή που είχε γίνει παλαιότερα .
Άλλη μια ενδιαφέρουσα διαδρομή σε αυτή την περιοχή με εξαιρετική θέα στις λίμνες είναι και ή ακόλουθη .

Αφετηρία

εκκλησάκι του Αγ. Γεωργίου

Είσοδος σε μονοπάτι στα αριστερά του χωματόδρομου

Θέα στη Μεγάλη Πρέσπα

Θέα στη Μεγάλη και Μικρή Πρέσπα

Θέα στη Μεγάλη Πρέσπα και Πέλιστερ

Θέα στη Μεγάλη Πρέσπα

Θέα στη Μεγάλη και Μικρή Πρέσπα

Mountain pass

Photo ofΘέα δεξιά προς Ψαράδες ,αριστερά μικρή Πρέσπα Photo ofΘέα δεξιά προς Ψαράδες ,αριστερά μικρή Πρέσπα Photo ofΘέα δεξιά προς Ψαράδες ,αριστερά μικρή Πρέσπα

Θέα δεξιά προς Ψαράδες ,αριστερά μικρή Πρέσπα

PictographMonument Altitude 4,006 ft

Πολυβολείο εμφυλίου πολέμου

PictographRuins Altitude 3,999 ft

Ερείπια εκκλησίας Αγίας Βαρβάρας

Mountain pass

Κορυφή Ντέβας 1372μ

Photo ofΕλεύθερη κίνηση εκτός μονοπατιού στην κορυφογραμμή Photo ofΕλεύθερη κίνηση εκτός μονοπατιού στην κορυφογραμμή Photo ofΕλεύθερη κίνηση εκτός μονοπατιού στην κορυφογραμμή

Ελεύθερη κίνηση εκτός μονοπατιού στην κορυφογραμμή

PictographRuins Altitude 4,415 ft

PictographPicnic Altitude 3,622 ft
Photo ofΚιόσκι στα αριστερά του χωματόδρομου Photo ofΚιόσκι στα αριστερά του χωματόδρομου Photo ofΚιόσκι στα αριστερά του χωματόδρομου

Κιόσκι στα αριστερά του χωματόδρομου

PictographPicnic Altitude 3,630 ft

Ακρωτήριο Ρότι

διασταύρωση για Ρότι

• Photo of Ηλίας Λευκόπουλος
    Ηλίας Λευκόπουλος Mar 4, 2024

Ωραία διαδρομή που εφόσον το επιτρεψουν οι καιρικές συνθήκες προσφέρει ωραία θέα τόσο προς τις λίμνες των Πρεσπών όσο και προς τους γειτονικούς ορεινούς όγκους

• Photo of Τριανταφυλλίδης Δημοσθένης
    Τριανταφυλλίδης Δημοσθένης Mar 4, 2024

Εξαιρετικά όμορφη διαδρομή . Το ακρωτήρι Ρότι όλα τα λεφτά . Πολύ καλή επιλογή η επιστροφής μετά την κορυφή Ντέβας .