Presa de Lanoux des de Porté

April 21, 2019
April 2019

near Porté-Puymorens, Occitanie (France)

La ruta comença a la primera corba del port de Puymorens (N-320) sortint del poble de Porté-Puymorens, on hi ha una taula de pic-nic i lloc per aparcar quatre o cinc cotxes.

La ruta no presenta grans dificultats d'orientació (és seguir la pista, que està força marcada), tot i que nosaltres vam trobar trams de neus (en total, devien ser dos quilòmetres en cada sentit) que van complicar la ruta (no vam arribar a necessitar ni grampons ni raquetes, però depèn de l'època de l'any i condicions nivològiques poden ser imprescindibles). Sota aquesta neu, hi havia un camí de pedres soltes, però sense grans riscos

La ruta transcórre a través de la vall del Carol, però per la part més elevada d'aquesta, amb unes vistes espectaculars, fins arribar al llac de Lanoux, des d'on es pot pujar el Coma d'Or o d'altres pics propers.

Nosaltres no ho vam fer per falta de temps, però es pot anar fins al refugi de la cabana dels Enginyers i tornar per l'altre cantó de la vall, fent la ruta circular, amb unes vistes diferents i precioses igual.

Cabanes

Cabanes de l'empresa que exploten la presa. Tancades al públic, tot i que tenen una petita zona amb una teulada (sense parets) on refugiar-nos si ens sorprèn una tempesta

PictographLake Altitude 7,271 ft

Llac Lanoux

Estany de Lanós en català. Llac natural (té una presa artificial) que es fa servir per generar electricitat