Prenj - Tisovica - Zelena Glava

July 30, 2020
July 2020

near Mlake, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

BH planinarski delikates, gorostas Prenj sa svojih 11 vrhova preko 2000 m i jos niz njih manjih.
Na najvisi vrh Prenja - Zelenu glavu moze se doci iz nekoliko razlicitih pravaca, iz Mostara preko Rujista, iz Konjickog sela Bijela preko Jezerca , iz doline Idbar preko doline Tisovice... Ako nemate terensko vozilo, kretanje iz bilo kojeg od tih pravaca zahtjeva cjelodnevno pjesacenje, ili sto je cesce, nocenje u satorima ili u nekoj od koliba ili planinarskih domova kojima obiluje Prenj.
Prenj ne cini tako lako dostupnim svoje ljepote, sto je jos jedna pd mnogih njegovih cari.
mi smo ipak, za prvi susret, izabrali najlaksu varijantu pristupa ovoj planini i njenom najvecem vrhu Zelenoj Glavi, a sigurno je, vracacemo se opet.
krenuli smo terenskim vozilom od Bijele preko planinarskog doma Rapti okruzenog vrhovima Prenja i Konjicke Bjelasnice, sa prelijepim vidicima i bogatim izborom ljekovitog bilja, koji drzi Konjicko planinarsko drustvo Borasnica, pa do doline Tisovice.
Da nije bilo magle, a vidjeli smo to tek u povratku , odmah bi sa pocetne tacke imali priliku da vidimo Otis i Zelenu glavu kako ponosno i istureno stoje jedno kraj drugog.
Dolina Tisovice duga je oko 7 km a siroka na mjestima i 3km , i na tom ne tako malom prostoru nalazi se mnostvo oznaka, staza i markacija, od kojih neke vode prema vrhovima Zelenoj glavi, Lupoglavu, Kapi, neke prema domovima , a neke samo do voda... i iako je zelena glava citavo vrijeme vizuelno vidljiva ovakva ispresijecanost staza na tako uskom a otvorenom prostoru moze zbuniti.

na Prenj kad krenete najbolje je da ponesete vode, ako ne ponesete , na ovoj ruti jedini izvori su loncici i vrutak, koji se ne nalaze na glavnoj, utabanoj stazi. postoje price i da je podrucje oko izvora vrutak minirano, ali da se tu nalazi oboreno deblo koje spriejcava pristup opasnom terenu . bili smo na oba izvora, dobro su ozanceni, kao i staze koje vode do njih .

izvori Vrutak nalaze se odmah ispod planinske kuce Vrutak koja se nalazi na glavnoj stazi, ali dosta vislje od njih i kroz maglu, sumu i neravan teren nismo nasli stazu od izvora do kuce i glavne staze nego smo se sa glavnom stazom spojili nesto poslije prateci navigaciju i koristeci stocarske puteve.
kad se dodje do te dobro utabane staze, dileme vise nema, put je dalje dobro oznacen.
Zbog magle smo odustali od standardnog, manje zahtjevnijieg uspona na Otis, koji se nalazi odmah do Zelene glave i sa njega se krasno vidi sama Zelena glava.

Ako zelite nekog pouzdanog i profesionalnog kome se mozete obratiti za prevoz , konsultacije , informacije ili bilo sta drugo vezano za organizaciju potrazite Armina Begetu, domara u pd Rapti. njemu ovaj put dugujemo zahvalnost

ps

784 m je stvarna akumilirana visinska razlika, ali zbog dodatnog dodavanja lokacije planinarskog doma Rapti, ona je povecana na 900+ m

PictographMountain hut Altitude 4,615 ft

Planinarski dom Rapti

ovo nam je bila tacka na kojoj smo odmarali poslije, kapaciteta 40 lezaja u vlasnistvu pd Borasnica Konjic, sa izvrsnom vodom iz catrnje i prelijepim okruzenjem bogatim ljekovitim biljem i vidicima.

PictographMountain hut Altitude 5,169 ft

pl. kuca vrutak

Planinarska kuca Vrutak, odmah iznad izvora Vrutak nalazi se na glavnoj stazi prema Zelenoj glavi, od nje se moze ici i za vrh Kapa, ima catrnju sa vodom koja je za pranje i wc...

Photo ofRaskrsnica voda - Zelena glava - Lupoglav Photo ofRaskrsnica voda - Zelena glava - Lupoglav Photo ofRaskrsnica voda - Zelena glava - Lupoglav

Raskrsnica voda - Zelena glava - Lupoglav

veoma vazna raskrsnica kod koje se odvaja put za Zelenu glavu od onog za Lupoglav. Za Zelenu glavu se ide lijevo i staza se vec tu lagano penje. izvor vode Loncic je na putu prema Lupoglavu ispod stijene koja se vidi na drugoj slici. da bi se vratili od izvora na stazu za Zelenu glavu morate ici lijevo od izvora

Vrh Zelena glava - 2103-2155 m

Photo ofRaskrsnica , desno Zelena glava , naprijed jezerce Photo ofRaskrsnica , desno Zelena glava , naprijed jezerce Photo ofRaskrsnica , desno Zelena glava , naprijed jezerce

Raskrsnica , desno Zelena glava , naprijed jezerce

sastajanje sa putem sa jezerca

Izvor vrutak

ima donji i gornji vrutak

Izvor loncic

kao sto samo ime kaze , na izvoru ima loncic sa kojim se zagrabi voda iz udubine u stijeni

Raskrsnica lupoglav - zelena glava

prva na kojoj se prvi put odvaja staza za Zelenu glavu od staze za Lupoglav, malo kasnije ima jos jedna sa istim odvajanjem

Photo ofPocetna tacka do koje obicno dolaze terenska vozila u dolini Tisovice Photo ofPocetna tacka do koje obicno dolaze terenska vozila u dolini Tisovice Photo ofPocetna tacka do koje obicno dolaze terenska vozila u dolini Tisovice

Pocetna tacka do koje obicno dolaze terenska vozila u dolini Tisovice