Prenj , Tisovica - Lupoglav

July 9, 2023
July 2023

near Mlake, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Do pocetne tacke - Tisovice , prekrasne "alpske" doline na 1300-1400 m/nv odakle krecu mnoge ture na divove Prenja, se dolazi preko 20 km dugim makadamom nepogodnim za manja vozila (narocito zadnjih nekoliko kilometara od skretanja za dom rapti do tisovice).
Iz Tisovice se penje nadesno markiranom i utabanom stazom koja ide podnozjem Kantara i onda se na Privoru odvaja desno od staze koja vodi prema Eracu i Vjetrenim brdima.
Nakon toga staza je malo zarasla travom , na jednom mjestu prolazi u blizini izvora zakantar kod kojeg postoji opasnost od mina pa tu treba biti oprezan. dalje staza zaobilazi crnoglav s njegove sjeverne i zapadne strane i krece se markiranom stazom prvo klekom , zatim i stazom kroz sipar do Lupoglava na kojeg se penje s juga.

na samoj sjeveroistocnoj ivici crnoglava ima markirana staza za crnoglav i u njenoj blizini poseban prirodni fenomen Snjezna vrata. vrata u kamenu iza kojih se nalazi cijele godine snijeg.
Raznovrsnosti krajolika pridonosi dosta autenticnih biljnih vrsta, ljekovitih biljaka i cvijeca sto je samo jedan od razloga za uzivanje na planeti zvanoj Prenj. tu su i nezaboravni kameniti pejsazi prosarani klekom i zelenilom, kao i neki rijecima neopisiv faktor koji Prenj i boravak na njemu cini posebnim.

iako je markacija dobra i staza utabana kretanje na nekim dionicama je nezgodno zbog krupnog kamenja ili sipara preko kojeg se krece.

na stazi nema izvora vode.

sa lupoglava se odlicno vide drugi divovi Prenja Ovca, Herac, Botini, Kerac, Vidina Kapa, Herac, Erac, Otis, Zelene Glava, Velika Kapa...

yt:

Tisovica pocetna tacka

Photo ofRaskrsnica, odvajanje desno za lupoglav, lijevo Erac Photo ofRaskrsnica, odvajanje desno za lupoglav, lijevo Erac Photo ofRaskrsnica, odvajanje desno za lupoglav, lijevo Erac

Raskrsnica, odvajanje desno za lupoglav, lijevo Erac

pogled na Crnoglav sa staze

PictographDoor Altitude 5,459 ft

Snijeznica-Snijezna vrata

Raskrsnica - odvajanje za crnoglav

Photo ofRasrksnica Lupoglav lijevo-desno Lucine Photo ofRasrksnica Lupoglav lijevo-desno Lucine Photo ofRasrksnica Lupoglav lijevo-desno Lucine

Rasrksnica Lupoglav lijevo-desno Lucine

Lupoglav 2102

raskrsnica desno u povratku...