Prenj Ravni - Veliki Kapljuč

October 25, 2021
October 2021

near Ledenice, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Track polazi od lokaliteta Ravni, do kojeg se dolazi makadamskim putem (cca 5km) od sela Prigrađani. Makadamski put je načelno u dobrom stanju, osim zadnje dionice koja je duga otprilike 1 km i za koju se preporučuje pristup terenskim vozilom. Budući da na putu nema putokaza, skretanje za Prigrađane, kao i ostala skretanja koja vode do polazne tačke su označena na tracku.
Staza od parkinga ide prvo širim šumskim putem koji se poslije odvaja i prelazi u usku i na pojedinim mjestima poprilično zaraslu stazu. Po izlasku iz šume slijedi strmiji uspon koji vodi na livade Kapka, nakon čega staza preko Stuba ide do pod Veliki Kapljuč. Ova staza inače prvenstveno vodi do planinarskog skloništa Poljica, te se na mjestu označenom na tracku odvaja i nastavlja prema vrhovima Velikog Kapljuča. Track prvo vodi na niži vrh visok 1907 metara, a potom i na drugi vrh visine 1940 metara. Na karti je cijela lokacija sa svim pripadajućim vrhovima koji nisu imenovani označena kao "Veliki Kapljuč", te su zbog toga i u ovom opisu vrhovi označeni prema visini, a ne imenom (iako se u nekim opisima tura može naći da ih se oslovljava kao "Mali" i "Veliki" Kapljuč).
Od početka pa sve do lokaliteta Stube staza je markirana uglavnom kamenim kupama koje nisu uvijek dobro uočljive, te stoga praćenje staze zahtijeva dodatnu koncentraciju. Od lokaliteta Stube pa do skretanja za uspon na Veliki Kapljuč prisutna je i "standardna", ali prilično izblijedijela markacija. Od skretanja pa do prvog vrha Kapljuča staza je povremeno markirana kamenim kupama, a na pojedinim mjestima prolazi i kroz kleku koja je mjestimično poprilično gusta, pa pronalaženje najboljeg prolaza zahtijeva trud i koncentraciju. Staza između prvog i drugog vrha nije markirana i stoga se preporučuje pažljivo slijeđenje tracka budući da je pristup vrhu većim dijelom obrastao gustom klekom. Povratak je istim putem.
Iako je poseban užitak hodati manje posjećenim dijelovima Prenja, teren je na pojedinim mjestima zahtjevan za hodanje, što je neophodno uzeti u obzir prilikom planiranja ture. Izvora pitke vode nema.