Prenj: Konjička Bijela - Jezerce - Zelena Glava

Photo ofPrenj: Konjička Bijela - Jezerce - Zelena Glava Photo ofPrenj: Konjička Bijela - Jezerce - Zelena Glava Photo ofPrenj: Konjička Bijela - Jezerce - Zelena Glava

one day one hour 49 minutes
October 9, 2022
September 2022

near Mlake, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Prenj ima tri rijeke istog imena – Bijela. Konjička Bijela teče širokom dolinom koja počinje na sjeveroistočnim padinama planine, i nakon desetak kilometara uvire u Neretvu. U dolini je smješteno selo Bijela, na nadmorskoj visini od 600 m. Pogled iznad doline, u alpskom krajoliku su obronci Borašnice, Zubac, Osobac, Taraš, Velika Motika, Kruna, Velika Kapa.

Pristup Autom:
Izači iz Sarajeva na zapad putem M17 i voziti sve do Konjica. Na prvom semaforu u Konjicu, skrenuti lijevo, zatim preko mosta i uputiti se prema Boračkom jezeru. Kada se put odvoji od Neretve na desnu stranu voziti sve do velike lijeve okuke kod crkve. Tu sići sa puta i ići sve do pilane.

Opis:
Planinarski put prema vrhu, iz sela Bijela, sa parkirališta kod pilane, vodi u pravcu juga pod strmi dio planine. Slijedi put silaska lednjaka u vrijeme ledenog doba sa sjeveroistočnih padina najvećih vrhova, niz Skok i Rakov laz u dolinu Konjičke Bijele.

Ako se želi skratiti uspon može se još nastaviti vožnja 1,5 km do Rakovog Laza. Tu se lijevo odvaja šumska cesta po kojoj se u početku nastavlja uspon prema PS Jezerce. Ovo križanje je opskrbljeno smjerokazima. Na njemu, ako se skrene desno, može se voziti sve do doline Tisovica ili do područja Rapta na kojem je izgrađen planinarski dom.

Mnogobrojnim serpentinama, od Rakovog laza, prvo kroz bukovu, potom kroz borovu šumu, pješački put se diže visoko, gotovo do 1500 m, ispod Zupca, do pod Osobac, na Skok.

Upravo tako se i zove ovaj pristup na Prenj – put preko Skoka. Karakterističan je dio puta, ispod Zupca, na jednom isturenom, munikama obraslom grebenu, sa kojeg se pruža pogled na gotovo cijeli amfiteatar padina Prenja, pod nazivom Ploča. Na tom mjestu, osim lijepog pogleda, potrebna je pažnja pri prelasku usječenom stazom u stijenu, poput ploče, a zimi je to mjesto poznato po lavinama.

Uspon na najveći vrh Prenja, Zelenu glavu, sa sedla vodi obilježenim, ali eksponiranim terenom, koji traži maksimalnu koncentraciju. Vrh Prenja, kota Zelena glava, otvara spektakularni pogled na markantne dijelove planine: dolinu Tisovice, greben Vjetrenih brda, na Lupoglav i dalje, na sve strane svijeta. Na Čvrsnicu, Vran planinu, Vranicu, Bjelašnicu, Treskavicu, Maglić, Velež i Čabulju.