Prenj: Bijele Vode - Sedlo - Zelena Glava - Otis

July 25, 2021
July 2021

near Ravni, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

UPOZNALI SMO DIO LJEPOTA PLANINE PRENJ „BOSANSKO-HERCEGOVAČKA HIMALAJA„

U okviru plana aktivnosti za 2021 godinu, PD Konjuh Tuzla, realizovan je planinarski izlet, odlazak na planinu Prenj , Bosna i Hercegovina , kojom prilikom je predstavljen dio označenih planinarskih staze kojim je izvršen uspiješan uspon na najviši vrh Zelena Glava (2103 mnv) i vrh Otiš (2097 mnv).
Izlet je ralizovan u dane 23, 24 i 25 juli 2021 godine, u kojem je učestvovalo 6 planinara PD Konjuh Tuzla ( Omer Saračević, Leila Puja, Amela Delić, Dijana Delalić, Svjetlana Jaganjac i Dževad Bektašević).
Polazak 23.07.2021 (petak ) u 14 sati ispred hotela Tuzla/ pravcem Tuzla- Živinice – Kladanj - Sarajevo – Konjic – Jablanica – Potoci (Mostar) - Rujište.
Dolazak na lokalitet Planinarskog domu Rujiste ( 1050 mnv). kojim upravlja PSD“Prenj“ Mostar u 19 sati.
U pola osam započinjemo kretanje pješačenjem prema vrhu Zelena Glava( 2103 mnv), sjeverozapadno označenom planinarskom stazom u pravcu lakaliteta Čatrnje i Vilin klanac – Planinarski dom „Adnan Krilić“ Bijele vode (1450 mnv).Staza do doma je duga 6,5 km uz visinsku razliku od 450 mnv. koju kretajući se uz upotrebu svijetiljki uspiješno prelazimo za manje od 3 sata, dolazeći u Planinarski dom iza 22 sata, gdje je predhodno rezervisan smještaj sa spavanjem dvije noći u visekrevetnim prostorijama.
Dočekuju nas domaćin PSD "Prenj" Mostar, Mirsad Hujdur Hujka.
Subota, 24.07.2021.godine, aktivnosti započinjemo u 07 sati, polaskom na završni uspon ka vrhu Zelena Glava ( 2103 mnv), kretajući se označenom planinarskom stazom u pravcu raskršća staze za Planinarsko sklonište Jezerce, odvajanje ljevo kroz anfiteatar u podnožje vrha Otiš (2097 mnv) i raskrsnice staze koja vodi za Tisovicu, kretanje se nastavlja zapadno u pravcu Sedla (2000 mnv) koje se nalazi izmedju dva vrha Zelene Glave i Otiša. Dalje nastavljamo stazom kretajući se kroz kameniti dio prekriven siparom. Na završnom djelu staze, koji je izuzetno zahtijevan i nalaze se postavljene sigurnosne sajle, gdje koristimo u planu navedenu opremu ( sigurnosnu kacigu, ferata set i pojas).
Uspon je savladalo svih 7 učesnika ( završnom usponu grupi se dridružio Zijad Meškić iz PSD Prenj Mostar), uspiješno ispenjavajući najviši vrh planine Prenj, Zelena glava ( 2103 mnv).
Po izlasku na vrh jednosatni odmor sa veličanstvenim pogledima na unutrasnjost samog Prenja, pogled na susjedne vrhove Vjetrena brda, Botini Lupoglav, Vidina Kapa, Herač, Erač, Otiš, Osobac, Velika Kapa, te susjedne planinske masive Veleža, Čvrsnice, Čabulje, Vranice, Bjelašnice, Visočice, Crvnja i dr .
Nakon odmora, spuštanje pravcem ispinjanja, prema sedlu , uslijed dobrih vremenskih uvjeta i psihofizičkih sposobnosti učesnika izvršen je uspon na susjedni vrh Otiš (2097 mnv), koji je svih 7 učesnika uspiješno ispenjalo.
Sa vrha Otiš, povratak obilježenom stazom prema Sedlu i dalje stazom dolaska u pravcu Bijelih voda. gdje grupa dolazi cca 17. sati.
Ukupna dužina staze 15 ,5 km, sa ukupno savladanom usponom cca 1000 mnv.
Odmor i druženje sa domaćinima u Planinarskom domu "Adnan Krilić" Bijele Vode, gdje spavamo i drugu noć .
Nedelja 25.07.2020 godine, cca 08 sati napuštanje doma i kretanje planinarskom stazom od Bijelih Voda prema Rujištu, polaznoj tačci uspona, gdje dolazimo u pola jedanaest sati.