Préalpes de Castellane: Mont St-Martin

Photo ofPréalpes de Castellane: Mont St-Martin Photo ofPréalpes de Castellane: Mont St-Martin Photo ofPréalpes de Castellane: Mont St-Martin

February 27, 2022
February 2022

near Aiglun, Provence-Alpes-Côte d'Azur (France)

Ruta curta per acabar d'aprofitar una tarda per la zona dels prealps marítims i l'Esteron, fent un cim que havia vist mesos enrere i em va cridar l'atenció des de lluny pel seu perfil punxegut (veure primera foto). La zona on es troba, tant pel poble d'Aiglun com el forat de la Clue d'Aiglun, valien una visita i el cim oferia una mica de "divertimento" amb unes grimpades finals, així que va passar a la llista d'idees per rutes curtes.

Arribar al poble d'Aiglun ja és una aventura en si. Imagino que és un d'aquells llocs a evitar en temporada alta... la carretera és ben estreta durant diversos km, però la part final, del pont al poble, és totalment únic carril. Això sí, impressionant i ben maca. Tampoc tenim gaire parking a les afores del poble. Coincideixo amb dos escaladors (crec que italians) que anaven a fer una via llarga d'alta dificultat des de la Clue d'Aiglun.

La pujada pot ser una mica perdedora al principi de tot, i després un cop s'acaba el tram equipat i arribem al revolt que passa a la cara nord (waypoint "Vue"). Des d'allà, vigileu no agafar algun dels corriols que semblen desviar-se cap a l'esquerra, seguiu sempre el més evident i amb una lleugera pujada. Un cop arribem al coll ja trobarem molt senyals indicadors, aquest altre camí és molt més transitat. Faig anada i tornada a la font de St-Martin. En aquesta època, sense gaire aigua.

Arribat a la bretxa, començo la pujada al cim. Havia llegit que trobaríem tres murs a grimpar. El primer bastant senzill però llarg. El segon una mica més delicat i atlètic, sobretot perquè la roca no sembla massa de fiar. El tercer i final se'ns presenta com un mur difícil, però per l'esquerra d'aquest trobarem passos més senzills. A la baixada, entre el segon i el primer mur, feu atenció a no anar massa cap a l'esquerra. La "cresta" es bifurca en dos esperons, i el que hem seguit al pujar és el de la dreta baixant. Si seguim el de l'esquerra, arribarem a un precipici i haurem de recular un tros!

De nou a la Brèche, faig un puja-baixa ràpid a la punteta que queda a sobre, a l'altre costat, per tenir una bona vista de la pujada final al Mont St-Martin. Retorn a Aiglun baixant per sender rocós amb moltes ziga-zagues.

OCTUBRE 2021
TEMPS TOTAL: 2h 45
- Font St-Martin: 1h 10
- Mont St- Martin 40 min
- Descens: 45 min

Pont d'Aiglun

Sente montée (passages expo)