Préalpes de Castellane: Le Grand Margès

Photo ofPréalpes de Castellane: Le Grand Margès Photo ofPréalpes de Castellane: Le Grand Margès Photo ofPréalpes de Castellane: Le Grand Margès

May 3, 2021
May 2021

near Le Pont, Provence-Alpes-Côte d'Azur (France)

La sortida de les gorges del Verdon cap al Lac de la Ste-Croix la trobem "protegida" per dos cims sentinelles: la Cime de Barbin al nord (riba dreta) i le Grand Margès al sud (riba esquerra). Aquest darrer és un molt bon mirador del Verdon, els cims de la regió de Castellane, el llac de la Ste-Croix i com el relleu perd accidentalitat cap a la Provença.

Aparquem al Coll d'Illoire. Atenció, en època estival pot ser complicat trobar lloc, tot i que la rotació de vehicles és elevada ja que molta gent para uns 5-10min pel mirador i prou. També si només volem fer el Grand Margès podríem començar una mica més amunt (waypoint "Petit Parking") a un marge de la carretera, estalviant una mica de tram de carretera i desnivell, o fins i tot a un altre revolt tancat de la carretera prop del qual passa el track, vegeu foto satèl·lit.

La ruta no té cap dificultat, sender continu fins al cim. Hi ha un moment just al sortit del "Petit parking" que el vaig perdre fins enllaçar-lo una mica més endavant, feu servir el track de tornada millor.

També aprofito per fer el Petit Margès (sense camí). Ofereix millors vistes a les planes del Camp de Tir de Canjuers (terreny de pràctiques militars) i cap al Lac de la Ste-Croix.

De tornada a l'aparcament, fai un puja-baixa al cim amb la banderola que hi ha sobre el punt de sortida de parapents. Aquest cim ofereix molt bones vistes de les gorges.