پراچان به دمچه به قله گردون کوه و برگشت به پراچان

Photo ofپراچان به دمچه به قله گردون کوه و برگشت به پراچان Photo ofپراچان به دمچه به قله گردون کوه و برگشت به پراچان Photo ofپراچان به دمچه به قله گردون کوه و برگشت به پراچان

August 7, 2022
August 2022

near Parāchān, Alborz Province (Iran)

درود بر شما. من به همراه دو همنورد عزیز آقا محسن و آقا محمد روز جمعه ۱۵ ام مرداد ۱۴۰۱ صبح ساعت ۵:۳۰ از قزوین به سمت روستای پراچان راه افتادیم و حدود ساعت ۸:۳۰ از پراچان پیمایش را شروع کردیم. حدود ساعت ۵ به دمچه رسیدیم. روز بعد مسیر قله گردون کوه را پیمایش کردیم و برای مسیر برگشت از یال شن اسکی به گردنه میش چال پایین آمدیم و نزدیک گردنه مستقیم از دره به پایین فرود آمدیم که به پاکوب اصلی وارد شدیم (این پاکوب از دراز چشمه به سمت گردنه میش چال و دره سه هزار می رود). من از پاکوب خارج شدم و مسیر سیلاب وسط دره را به پایین دره ادامه دادم که به یک رودخانه منتهی شد که از بالا از سمت راست جاری بود. در اینجا یک تیکه را اشتباهی از زیر صخره ها به بالای یال رفتم و بعد دوباره به پایین فرود آمدم و همان مسیر رودخانه را پیش گرفتم که به دراز چشمه منتهی شد و بعد از روی یال به پاکوب اصلی دمچه وارد شدم و به دمچه رفتم‌ و پس از صرف ناهار و استراحت کوتاه به همراه همنوردان به پراچان برگشتیم و حدود ساعت ۹:۳۰ شب به پراچان رسیدیم.
پ. ن. قسمتی که از نزدیکی گردنه میش چال به پایین دره فرود آمدیم با راهنمایی یک همنورد پراچانی آقای محسن افتخاری بود. و نکته بعدی خرابی جاده و مسیر پاکوب تا معدن توسط سیلاب است که ۴ یا ۵ بار مجبور به عبور از رودخانه شدیم و عملا پاکوبی نبود و از روی سنگ های بزرگ بستر رودخانه حرکت می کردیم که این کمی پیمایش را طولانی تر کرد.

گوسفندسرای دمچه

• Photo of behzadman67
    behzadman67 Aug 8, 2022

آقا صفا باشه دمتون گرم 😘😘

habibsadeghifar Aug 8, 2022

چاکرتم بهزاد جان. جای شما خالی بود.

• mostafa Pesarkoohestan1400 Aug 8, 2022

حبیب جون خدا قوت و خ خ هم عالی و تبریک صعود بهتون امین دفعه ی بعد با هم بریم

💪💪💪👍👍👍👌👌🙈

habibsadeghifar Aug 8, 2022

سپاس مصطفی جان. جات خالی بود. دفعه بعد حتما با هم بریم. باشد چندباره دمچه ما را بطلبد. 😅