Photo ofPrats de Balaguer-Bassa d’Aumet-Refugi de Pastors de l’Orri (1810m.)-Llac de l’Estanyol-Agulla de l’Hereuet (2576 m.) Photo ofPrats de Balaguer-Bassa d’Aumet-Refugi de Pastors de l’Orri (1810m.)-Llac de l’Estanyol-Agulla de l’Hereuet (2576 m.) Photo ofPrats de Balaguer-Bassa d’Aumet-Refugi de Pastors de l’Orri (1810m.)-Llac de l’Estanyol-Agulla de l’Hereuet (2576 m.)

June 20, 2022
June 2022

•   5 6 Reviews

near Prats de Balaguer, Occitanie (France)

APROXIMACIÓ : Sortida des de Figueres-direcció a França per a l’autopista de la Mediterrània .. abans de Perpinyà sortida 42 direcció Andorra ..seguit de N-116 fins a Fontpedrosa,lloc on agafem D-28 B fins a Prats de Balaguer. A Prats de Balaguer agafem pista ..recomanable anar-hi amb 4x4.Arribada ( Bassa d’Aumet) deixem cotxe.

RUTA : Sortida des de la Bassa d’Aumet (1660m.) ho fem per una pista ample i de bon fer que anirà agafant desnivell positiu de mica en mica .
Tot aquest recorregut ho anirem fent de pujada-baixada en paral·lel i agafats de la mà tot remuntant (la Riberola) això i la temperatura de 15° fa que és gaudeixi molt més -i- quasi sempre veient davant nostre “l’Agulla de l’Hereuet” lloc on hem de fer el seu cim .

Quan arribem al prat on hi ha el refugi de pastors de l’Orri ..agafarem un sender-corriol preciós que anirem seguint tot remuntant -i-pel costat de les aigües de la (Riberola) .. on més amunt ho aprofitarem per fer l’esmorzar i recuperar forces per cruspir-nos l’Hereuet. Veurem en un punt el Forcat de les aigües, una riera que ve per sota Nou Creus (Riera de la Valleta) ..nosaltres seguim la Riera que remunta direcció Nou Fonts fins l'Estanyol..En aquest lloc faig una volta per a tot el Llac per veure tota la seva perspectiva i el seu preciós entorn..

Ara sí,després de mirar-nos-lo..encarem la nostra vista a l’Agulla de l’Hereuet..ho fem
per una molt dreta canal,al poc i fent una petita grimpada d’uns (4m)-i- de molt bon fer assolim el cim de l'Agulla de l'Hereuet (2536 m.)...amb unes vistes de 360° espectacular el lloc i el seu entorn ..ho gaudim moltíssim. No es un pic dels més alts... però,està situat en plena Vall de l'Estanyol -i- voltat d'imponents cims : El Roc del Boc,Torre d'Eina, Pic d'Eina,Pic de Noufonts,Pic Rodó,Pic d'Anyeller,Pic de Racó Gros,i més lluny Pic de l'Infern (sud-est),i Puig de Gallinàs(nord-est)

Ara ja de baixada tot veient el Llac de l’Estanyol ..ho fem per la verticalitat i per un relleu herbós..quasi pel mateix lloc on ho hem fet de pujada..al poc arribem al Llac .. desfem camí—anem baixant—aprofitem per dinar en el mateix lloc on hem fet l’esmorzar ( algun company i companya fan una bona remullada ) la veritat és que anar-se’n d’aquest lloc sense fer una bona capbussada és quasi un sacrilegi .. gaudint d’aquest preciós entorn arribem a la (Bassa de l’Aumet) on tenim el cotxe !!

OBSERVACIONS:
*Fotos d’inici a final
*Durada de la ruta 7:28’minuts
amb esmorzar+dinar+reportatge
*He fet aquesta ruta amb la #colladeldilluns
*Recordeu,s’ha de pujar a la muntanya com un vell,per arribar-hi com un jove

Inici ( bassa de l’Aumet )

PictographRiver Altitude 5,591 ft

Refugi dels pastors de l’Orri

Barraca de l,Orri

Cim Agulla de l’Hereuet

PictographCastle Altitude 5,988 ft

• Francesc saguer ayats Jun 21, 2022

Preciosa ruta a l'Agulla de l'Hereuet i la Vall de l'Estanyet (o Estanyol) tot resseguit la Riberola.
    La excursió no es circular (per fer-la circular hauríem de fer una ruta de 20 km i 1250 de desnivell positiu i negatiu... (Coll d'en Bernat-Coll de Noufonts-Coll de la Geganta-pas del Porc-la Valleta i connectant al Forcat de les Aigües amb aquesta ruta)
    Ah els Nerets estan florits en aquest dies!!

Qfelip Jun 21, 2022

Francesc saguer Ayats .. gràcies per aquesta extensa ressenya que has fet de la ruta .. no cal que hi afegeixi res més .. gràcies per ser-hi i per fer aquesta valoració !!

• Photo of finaelfar
    finaelfar Jun 21, 2022

No es pot descriure millor, és una ruta que des de la primera vegada que la vaig fer sempre l' he trobat imponent.
    Frescal, al costat del torrent, pujant sense massa exigència fins a l' estanyol i de cirereta l' Agulla de l ' Hereuet.
    Gràcies Quim per tot.

• Photo of enri.prats
    enri.prats Jun 21, 2022

Felip, com sempre molt ben documentada. Us recomano gaudir-la, és de les rutes que repeteixes sense mandra.

La grimpada final: un incentiu més per a tornar-hi.

Qfelip Jun 21, 2022

finaelfar.. gràcies Fina per posar la teva ressenya,tu ja eres coneixedora d’aquesta ruta però els que hi hem anat per primera vegada ens ha deixat meravellats.. gràcies per compartir-la junts

enri.prats.. gràcies Enri, la vaig gaudir molt per l’entorn meravellós .. però també per a la gran colla que sou .. si la grimpada va ser la guinda final .. gràcies per compartir-la junts !!

• Photo of Toni Caulas
    Toni Caulas Jun 21, 2022

Es de les rutes més maques que he fet mai. És per anar-hi cada any.
    Espectacular, caminant al costat del riu amb molta aigua.
    Ahir al costat dels amics de la colla del dilluns. Fantàstic.

Qfelip Jun 21, 2022

Toni Caulas .. si una ruta per fer una vegada l’any i gaudir de l’entor meravellós sempre de la mà tot remuntant la Riberola i la frescor se les seves aigües .. gràcies per ser-hi i valorar-la !!

• Photo of duchdabau
    duchdabau Jun 23, 2022

Tenía moltes ganes de fer aquesta caminada i pujar l'agulla de L'HEREUET, després de veure-la desde diferents indrets, el camí de aproximació es magnífic, molt bona explicació sensa deixar cap detall del company Quim Felip.

Qfelip Jun 23, 2022

duchdabau… la veritat és que tots teníem moltes ganes de fer-la.. alguns de repatir-la.. com molt bé dius resseguir el corriol de la mà de la Riberola un goig—i— la grimpada final per excedir al cim de l’Agulla de l’Hereuet un 🔟… gràcies per valorar-la !!

• Photo of enrique n (peregrinodeotoño)
    enrique n (peregrinodeotoño) Aug 5, 2022

Un altre ruta genial. Preciosa vall, molt tranquila amb força aigua i moltes flors

Qfelip Aug 5, 2022

peregrinodeotoño :Si , preciosa ruta de molt bon fer per anar en un dels llocs no molt concorreguts com és l’Agulla de l’Ereuet .. gràcies per a la teva valoració !!